Show simple item record

Význam rodinného prostředí a médií v životě čtenářů mladšího školního věku
dc.contributor.advisorVít, Radek
dc.creatorSlavíková, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-27T20:41:32Z
dc.date.available2017-04-27T20:41:32Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38234
dc.description.abstractCílem této práce je popsat faktory ovlivňující dětskou čtenářskou gramotnost a srovnat je na pozadí českého a britského kulturního rámce. Práce se zaměřuje na děti ve věku 11-12 let. Klíčovou otázkou je, do jaké míry rodinné prostředí a média ovlivňují přístup dětí ke čtenářství. Teoretická část zkoumá povahu dětského čtenářství na konci mladšího školního věku a vlivy, které ho formují. Další část představuje obecné tendence, které se pojí ke čtenářské praxi dnešních dětí a srovnává čtenářské návyky českých a britských dvanáctiletých dětí. Třetí část se skládá z výzkumné práce, která je rozdělena na dvě části. Obě části jsou založeny na dotazníku, který zkoumá čtenářské návyky dvanáctiletých dětí.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to depict the factors influencing children's reading literacy and compare them in the context of Czech and British cultural background. The thesis is focused on children aged 11-12 years. The key question is, to what extent does the media and the family background influence children's attitudes towards reading. The theoretical part investigates the nature of children's reading at the end of the young school age and the influences which shape it. Next part introduces general tendencies in the reading practice of children nowadays and compares reading habits of Czech and British 12-year-olds. The third part consists of a study divided into two sections. Both sections are based on a questionnaire which explores the reading habits of 12-year-olds.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleThe Role of Family Background and Media in the Lives of Young Learnersen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-02
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82953
dc.title.translatedVýznam rodinného prostředí a médií v životě čtenářů mladšího školního věkucs_CZ
dc.contributor.refereeDvořák, Bohuslav
dc.identifier.aleph001365900
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - German Language Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - German Language Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je popsat faktory ovlivňující dětskou čtenářskou gramotnost a srovnat je na pozadí českého a britského kulturního rámce. Práce se zaměřuje na děti ve věku 11-12 let. Klíčovou otázkou je, do jaké míry rodinné prostředí a média ovlivňují přístup dětí ke čtenářství. Teoretická část zkoumá povahu dětského čtenářství na konci mladšího školního věku a vlivy, které ho formují. Další část představuje obecné tendence, které se pojí ke čtenářské praxi dnešních dětí a srovnává čtenářské návyky českých a britských dvanáctiletých dětí. Třetí část se skládá z výzkumné práce, která je rozdělena na dvě části. Obě části jsou založeny na dotazníku, který zkoumá čtenářské návyky dvanáctiletých dětí.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to depict the factors influencing children's reading literacy and compare them in the context of Czech and British cultural background. The thesis is focused on children aged 11-12 years. The key question is, to what extent does the media and the family background influence children's attitudes towards reading. The theoretical part investigates the nature of children's reading at the end of the young school age and the influences which shape it. Next part introduces general tendencies in the reading practice of children nowadays and compares reading habits of Czech and British 12-year-olds. The third part consists of a study divided into two sections. Both sections are based on a questionnaire which explores the reading habits of 12-year-olds.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV