Výběr cílů outdoorových kurzů
Selection of outdoor course objectives
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37420Identifiers
Study Information System: 93691
Collections
- Kvalifikační práce [23715]
Author
Advisor
Referee
Tureckiová, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
15. 2. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Zážitková pedagogika, outdoorový kurz, cíle kurzů, evaluaceKeywords (English)
Experiential education, outdoor courses, course objectives, evaluationResumé Bakalá ská práce pojednává p edevším o problematice volby cíl outdoorových kurz , a to jak z pohledu zadavatele kurzu, tak i ze strany organizací zabývajících se realizací outdoorových kurz . Skládá se ze dvou vzájemn se dopl ujících ástí, teoretické a empirické. Teoretická ást se v nuje nejprve vysv tlení základních pojm z oblasti outdoorového vzd lávání, dále popisu procesu výb ru vhodného outdoorového kurzu a popisu evaluace již prob hlého kurzu. Cílem empirické ásti je zhodnocení procesu výb ru cíl outdoorových kurz poptávaných u eských organizací zabývajících se vzd láváním pomocí outdoor trainingu. K dosažení cíl práce bylo použito technik dotazníkového šet ení a polostrukturovaného rozhovoru. KLÍ OVÁ SLOVA: Zážitkové vzd lávání, outdoorový kurz, cíle kurz , objednavatel kurzu, evaluace
Bachelor thesis deals primarily with the problems of outdoor courses objectives, both in terms of course submitter, and organizations concerned with outdoor courses realization. The thesis consists of two complementary parts: theoretical and empirical. The theoretical part is dedicated to explain the basic concepts of outdoor education, describe the process of selecting a suitable outdoor course and passed course evaluation. The aim of the empirical part is to evaluate the process of selecting targets for outdoor courses demanded by Czech organizations engaged in outdoor training education . Questionnaire survey and semi-structured interview techniques had been used to achieve the thesis goals. KEYWORDS: Experiential education, outdoor courses, course objectives, outdoor courses submitter, evaluation