Zobrazit minimální záznam

Demands on adult education and adult learning in the era of globalization
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorMatějková, Soňa
dc.date.accessioned2017-04-27T17:35:49Z
dc.date.available2017-04-27T17:35:49Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37387
dc.description.abstractRESUMÉ V bakalářské práci se systematicky věnuji problematice vlivu globalizace na současnou společnost, zejména v souvislosti se změnami významu vzdělávání. V první části je vysvětlen pojem globalizace a popsáno několik pohledů na sociální změny vyvolané globalizací. Dále charakterizuji účinky globalizace na různé společenské oblasti, se zvláštním důrazem na sociální dopady globalizace. Druhá část si všímá proměn úloh a významu vzdělávání ve společnosti a konceptu vzdělanostní společnosti, která představuje reakci na společenské změny vyvolané globalizací a snaží se nalézt řešení globálních problémů. K naplnění myšlenky vzdělanostní společnosti má napomáhat koncept celoživotního učení, jehož cílem je zajistit celoživotní zaměstnatelnost jedince a také podporovat realizaci aktivního občanství. Závěr práce je věnován stavu vzdělávání dospělých v České republice, přetrvávajícím nedostatkům i příležitostem, které se do budoucna nabízejí.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on problems of globalization-influences on contemporary society, especially in connection with changes in meaning of education. The first part explains the concept of globalization and describes several views on the social changes brought about by globalization. There are also described effects of globalization on different sociable areas, with particular emphasis on social impacts of globalization. The second part explores the changes of functions and meaning of education in society and also the changes of the concept of knowledge society. Concept represents reaction against sociable changes brought about by globalization and try to achieve solutions of global problems. Completing of principles of knowledge society should be realized throught the mediation of lifelong learning, whose objectiv is guarantee to lifelong employment-ability of individual and also support of realization of active citizenship. Finally is presented the status of adult education in the Czech republic, his lingering deficiencies as well as opportunities, which offer the future.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleNároky na vzdělávání a učení dospělých v éře globalizacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-02-15
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90278
dc.title.translatedDemands on adult education and adult learning in the era of globalizationen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph001288441
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csRESUMÉ V bakalářské práci se systematicky věnuji problematice vlivu globalizace na současnou společnost, zejména v souvislosti se změnami významu vzdělávání. V první části je vysvětlen pojem globalizace a popsáno několik pohledů na sociální změny vyvolané globalizací. Dále charakterizuji účinky globalizace na různé společenské oblasti, se zvláštním důrazem na sociální dopady globalizace. Druhá část si všímá proměn úloh a významu vzdělávání ve společnosti a konceptu vzdělanostní společnosti, která představuje reakci na společenské změny vyvolané globalizací a snaží se nalézt řešení globálních problémů. K naplnění myšlenky vzdělanostní společnosti má napomáhat koncept celoživotního učení, jehož cílem je zajistit celoživotní zaměstnatelnost jedince a také podporovat realizaci aktivního občanství. Závěr práce je věnován stavu vzdělávání dospělých v České republice, přetrvávajícím nedostatkům i příležitostem, které se do budoucna nabízejí.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on problems of globalization-influences on contemporary society, especially in connection with changes in meaning of education. The first part explains the concept of globalization and describes several views on the social changes brought about by globalization. There are also described effects of globalization on different sociable areas, with particular emphasis on social impacts of globalization. The second part explores the changes of functions and meaning of education in society and also the changes of the concept of knowledge society. Concept represents reaction against sociable changes brought about by globalization and try to achieve solutions of global problems. Completing of principles of knowledge society should be realized throught the mediation of lifelong learning, whose objectiv is guarantee to lifelong employment-ability of individual and also support of realization of active citizenship. Finally is presented the status of adult education in the Czech republic, his lingering deficiencies as well as opportunities, which offer the future.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990012884410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV