dc.contributor.advisor | Kopecký, Martin | |
dc.creator | Matějková, Soňa | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T17:35:49Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T17:35:49Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/37387 | |
dc.description.abstract | RESUMÉ V bakalářské práci se systematicky věnuji problematice vlivu globalizace na současnou společnost, zejména v souvislosti se změnami významu vzdělávání. V první části je vysvětlen pojem globalizace a popsáno několik pohledů na sociální změny vyvolané globalizací. Dále charakterizuji účinky globalizace na různé společenské oblasti, se zvláštním důrazem na sociální dopady globalizace. Druhá část si všímá proměn úloh a významu vzdělávání ve společnosti a konceptu vzdělanostní společnosti, která představuje reakci na společenské změny vyvolané globalizací a snaží se nalézt řešení globálních problémů. K naplnění myšlenky vzdělanostní společnosti má napomáhat koncept celoživotního učení, jehož cílem je zajistit celoživotní zaměstnatelnost jedince a také podporovat realizaci aktivního občanství. Závěr práce je věnován stavu vzdělávání dospělých v České republice, přetrvávajícím nedostatkům i příležitostem, které se do budoucna nabízejí. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on problems of globalization-influences on contemporary society, especially in connection with changes in meaning of education. The first part explains the concept of globalization and describes several views on the social changes brought about by globalization. There are also described effects of globalization on different sociable areas, with particular emphasis on social impacts of globalization. The second part explores the changes of functions and meaning of education in society and also the changes of the concept of knowledge society. Concept represents reaction against sociable changes brought about by globalization and try to achieve solutions of global problems. Completing of principles of knowledge society should be realized throught the mediation of lifelong learning, whose objectiv is guarantee to lifelong employment-ability of individual and also support of realization of active citizenship. Finally is presented the status of adult education in the Czech republic, his lingering deficiencies as well as opportunities, which offer the future. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Nároky na vzdělávání a učení dospělých v éře globalizace | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-02-15 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 90278 | |
dc.title.translated | Demands on adult education and adult learning in the era of globalization | en_US |
dc.contributor.referee | Tureckiová, Michaela | |
dc.identifier.aleph | 001288441 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | RESUMÉ V bakalářské práci se systematicky věnuji problematice vlivu globalizace na současnou společnost, zejména v souvislosti se změnami významu vzdělávání. V první části je vysvětlen pojem globalizace a popsáno několik pohledů na sociální změny vyvolané globalizací. Dále charakterizuji účinky globalizace na různé společenské oblasti, se zvláštním důrazem na sociální dopady globalizace. Druhá část si všímá proměn úloh a významu vzdělávání ve společnosti a konceptu vzdělanostní společnosti, která představuje reakci na společenské změny vyvolané globalizací a snaží se nalézt řešení globálních problémů. K naplnění myšlenky vzdělanostní společnosti má napomáhat koncept celoživotního učení, jehož cílem je zajistit celoživotní zaměstnatelnost jedince a také podporovat realizaci aktivního občanství. Závěr práce je věnován stavu vzdělávání dospělých v České republice, přetrvávajícím nedostatkům i příležitostem, které se do budoucna nabízejí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on problems of globalization-influences on contemporary society, especially in connection with changes in meaning of education. The first part explains the concept of globalization and describes several views on the social changes brought about by globalization. There are also described effects of globalization on different sociable areas, with particular emphasis on social impacts of globalization. The second part explores the changes of functions and meaning of education in society and also the changes of the concept of knowledge society. Concept represents reaction against sociable changes brought about by globalization and try to achieve solutions of global problems. Completing of principles of knowledge society should be realized throught the mediation of lifelong learning, whose objectiv is guarantee to lifelong employment-ability of individual and also support of realization of active citizenship. Finally is presented the status of adult education in the Czech republic, his lingering deficiencies as well as opportunities, which offer the future. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012884410106986 | |