Nároky na vzdělávání a učení dospělých v éře globalizace
Demands on adult education and adult learning in the era of globalization
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37387Identifikátory
SIS: 90278
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
15. 2. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
RESUMÉ V bakalářské práci se systematicky věnuji problematice vlivu globalizace na současnou společnost, zejména v souvislosti se změnami významu vzdělávání. V první části je vysvětlen pojem globalizace a popsáno několik pohledů na sociální změny vyvolané globalizací. Dále charakterizuji účinky globalizace na různé společenské oblasti, se zvláštním důrazem na sociální dopady globalizace. Druhá část si všímá proměn úloh a významu vzdělávání ve společnosti a konceptu vzdělanostní společnosti, která představuje reakci na společenské změny vyvolané globalizací a snaží se nalézt řešení globálních problémů. K naplnění myšlenky vzdělanostní společnosti má napomáhat koncept celoživotního učení, jehož cílem je zajistit celoživotní zaměstnatelnost jedince a také podporovat realizaci aktivního občanství. Závěr práce je věnován stavu vzdělávání dospělých v České republice, přetrvávajícím nedostatkům i příležitostem, které se do budoucna nabízejí.
This bachelor thesis focuses on problems of globalization-influences on contemporary society, especially in connection with changes in meaning of education. The first part explains the concept of globalization and describes several views on the social changes brought about by globalization. There are also described effects of globalization on different sociable areas, with particular emphasis on social impacts of globalization. The second part explores the changes of functions and meaning of education in society and also the changes of the concept of knowledge society. Concept represents reaction against sociable changes brought about by globalization and try to achieve solutions of global problems. Completing of principles of knowledge society should be realized throught the mediation of lifelong learning, whose objectiv is guarantee to lifelong employment-ability of individual and also support of realization of active citizenship. Finally is presented the status of adult education in the Czech republic, his lingering deficiencies as well as opportunities, which offer the future.