Komunikační aktivity Pražského mezinárodního maratonu v roce 2010
Communication activities of Prague International Marathon in 2010
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37249Identifiers
Study Information System: 101131
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Kopecký, Ladislav
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
20. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
maraton, Praha, komunikační aktivity, PR, sponzoring, media relations, propagace, mezinárodní, reklamaKeywords (English)
marathon, Prague, communication activivities, PR, sponsorship, media relations, promotion, international, advertisementBakalářská práce "Komunikační aktivity Pražského mezinárodního maratonu v roce 2010" se zaměřuje na marketingovou komunikaci společnosti Pražský mezinárodní maraton od ledna do prosince 2010. Cílem práce je popsat a analyzovat jednotlivé nástroje komunikačního mixu a jejich použití v rámci sportovního marketingu. Dále se práce věnuje sponzoringu, propagaci pražského maratonu v zahraničí a ohlasům v médiích.
Bachelor thesis "Communication activities of Prague International Marathon in 2010" focuses on marketing communication of Prague International Marathon between January-December 2010. The purpose of this thesis is to describe and analyze individual tools of communication mix and its use in sport marketing. Thesis also evaluates use of sponsorship, foreign promotion and media feedback.