Praktická cvičení a modifikace vybraných úloh Biologické olympiády
Practical courses and modification of selected tasks from Biology olympiad
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36614Identifikátory
SIS: 86319
Kolekce
- Kvalifikační práce [19109]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrozinka, Šimon
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Chemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
8. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
praktická cvičení, biologická olympiádaKlíčová slova (anglicky)
practical course, biology olympiadTato práce shrnuje zařazení praktických cvičení do výuky biologie na středních školách a porovnává je s požadavky ve školních vzdělávacích programech (ŠVP). Dále se zabývá vlivem praktických cvičení na zájem a znalosti studentů a shrnuje některé dosavadní poznatky na toto téma. Z nalezených materiálů vyplývá, že praktická cvičení mají pozitivní vliv a jsou pro studenty přínosná. Součástí práce jsou některé chemické důkazy, vybrané z řady dostupných, které jsou vhodné pro zařazení do výuky. S jejich použitím je možné dokázat přítomnost sacharidů, tuků a proteinů v rostlinách.
The aim of this thesis is to summarize the integration of hands-on activities into biology lessons and to compare them with the requirements in the high-school curriculum. Further it inquires the influence of hands-on activities on the knowledge of students and their interest in the subject, and it summarizes previous findings about this topic. Sources available show that hands-on activities have a positive impact and are benefitial to students. This thesis also gives some examples of chemical tests suitable to be carried out in lessons. These tests can serve as proofs of carbohydrates, lipides and proteins in plants.