Malé a střední podniky v informační ekonomice - vliv ICT na konkurenceschopnost
Small and Medium-sized Enterprises in the Information Economy - Impact of ICT on their Competitiveness
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34575Identifikátory
SIS: 91354
Kolekce
- Kvalifikační práce [22834]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Basl, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
22. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce se zabývá vlivem informačních a komunikačních technologií na konkurenceschopnost podniků v informační ekonomice. Úvodní část práce obecně definuje informační společnost a vysvětluje základní terminologii ve vztahu k informacím, informační vědě a informační ekonomice. V dalších částech práce je pojednáváno o významu malých a středních podniků v České republice, na které plynule navazuje kapitola týkající se informačních a komunikačních technologiích v podnikatelské sféře. Závěr diplomové práce se zaměřuje na elektronické obchodování a obchodní modely na internetu, přičemž je především kladen důraz na model business-to-business (B2B), který umožňuje zvýšit konkurenceschopnost a pomáhá dosahovat lepších obchodních výsledků malých a středních podniků právě díky narůstajícímu vlivu ICT.
This thesis deals with the influence of ICT on the competitiveness of small and medium-sized enterprises in the information economy. The first part of thesis defines the information society in general and explains the basic terminology related to information, the information science and the information economy. The next chapter is the analysis of the importance of SMEs in the Czech republic, which follows the chapter about information and communications technologies in business. The conclusion concentrates on describing electronic commerce (e-commerce) and Internet business models, the emphasis is mainly on the model of business-to-business (B2B) which allows you to increase competitiveness and helps to achieve better business results for small and medium enterprises was due to increased influence to ICT.