Jitka Smutná, Jan Vlasák - herecká a pedagogická metoda
Jitka Smutná, Jan Vlasák - acting and pedagogic method
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34282Identifikátory
SIS: 89787
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Etlík, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
21. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
české herectví, pedagogikaKlíčová slova (anglicky)
Czech Acting, PedagogyTato práce je studií zabývající se hereckou a pedagogickou metodou dvou významných českých herců, Jitky Smutné a Jana Vlasáka. Na základě vybraných rolí jsem se pokusila dospět k tomu, jakým způsobem oba herci přistupují ke svým rolím a jak je jejich výkon vnímán kritickou obcí, abych mohla definovat to, co je na jejich hře a herectví typické. V kapitole ONI pak dále bádám, jak Smutná a Vlasák přistupují ke svým žákům - jakým způsobem je formují a co považují ve výuce herectví za důležité.
This thesis is a study of an acting and educational method of two distinguished Czech actors, Jitka Smutná and Jan Vlasák. Based on selected roles I tried to conclude how both actors approach their characters, and how reviewers perceive their effort, so that I could define what is typical for their acting and dramatic art as a whole. In the chapter THEY I further explore how Smutna and Vlasak approach their students - in what manner they form them, and what they consider important in acting training.