Jitka Smutná, Jan Vlasák - herecká a pedagogická metoda
Jitka Smutná, Jan Vlasák - acting and pedagogic method
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34282Identifiers
Study Information System: 89787
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Etlík, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Theatre Studies
Department
Departement of Theatre Studies
Date of defense
21. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
české herectví, pedagogikaKeywords (English)
Czech Acting, PedagogyTato práce je studií zabývající se hereckou a pedagogickou metodou dvou významných českých herců, Jitky Smutné a Jana Vlasáka. Na základě vybraných rolí jsem se pokusila dospět k tomu, jakým způsobem oba herci přistupují ke svým rolím a jak je jejich výkon vnímán kritickou obcí, abych mohla definovat to, co je na jejich hře a herectví typické. V kapitole ONI pak dále bádám, jak Smutná a Vlasák přistupují ke svým žákům - jakým způsobem je formují a co považují ve výuce herectví za důležité.
This thesis is a study of an acting and educational method of two distinguished Czech actors, Jitka Smutná and Jan Vlasák. Based on selected roles I tried to conclude how both actors approach their characters, and how reviewers perceive their effort, so that I could define what is typical for their acting and dramatic art as a whole. In the chapter THEY I further explore how Smutna and Vlasak approach their students - in what manner they form them, and what they consider important in acting training.