Informační kampaň vlády ČR "Proti raketám"
Government Information Campaign "Against Missiles
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34147Identifiers
Study Information System: 94256
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Šonka, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Media Studies
Date of defense
23. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Informační kampaň, protiraketová obrana, obsahová analýza, komunikační strategie, Proti raketám, vláda ČRKeywords (English)
Information campaign, Ballistic Missile Defense, content analysis, communication strategy, Proti raketám, Czech GovernmentDiplomová práce se zabývá komunikační kampaní vlády České republiky (ČR) v souvislosti s možnou účastí České republiky v programu protiraketové obrany Spojených států amerických (USA), která byla realizována vládou ČR v návaznosti na oficiální žádost USA ze dne 19. ledna 2007, resp. odpověď ČR na tuto žádost ze dne 28. března 2007. Tehdejší vládní informační kampaň byla od vzniku samostatné České republiky v pořadí třetí kampaní, která se v nějaké míře dotýkala otázky suverenity ČR, resp. postavením České republiky v mezinárodním systému; předchozí kampaně se týkaly vstupu České republiky do Evropské unie a Severoatlantické aliance. Cílem práce je vysledovat způsob, resp. specifika komunikace vlády ČR o této problematice směrem k české veřejnosti. Pomocí metod kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy práce zkoumá konkrétní komunikační materiály zejména z hlediska jejich obsahu a doplňkově se věnuje i formálním znakům. Vládní informační kampaň o radaru, resp. problematice protiraketové obrany lze časově vymezit 25. květnem 2007 a 31. březnem 2008, kdy ve funkci působil vládní zmocněnec, resp. vládní koordinátor pro komunikaci programu protiraketové obrany Tomáš Klvaňa. Autor práce se soustředí na tu část kampaně, která byla realizována ve spolupráci s agenturou AMI Communications. Závěr práce...
This thesis deals with the communication campaign of the government of the Czech Republic with regard to the possible Czech participation at the project of the US anti-missile defense system. The project was implemented by the Czech government following the official request from the USA on January 19, 2007, consequently the Czech answer to this request on March 28, 2007. From the foundation of the Czech Republic it was the third communication campaign related to the question of the Czech sovereignty and to the position of the Czech Republic within the international community. The previous campaigns referred to the acceptance of the Czech Republic to the EU and NATO. The objective of the thesis is focused on tracing methods and specifics of the Czech governmental communication of that issue towards the Czech public. Content and formal features of the particular communication materials were analyzed by quantitative and qualitative content methods. The governmental information campaign on the radar device, respectively on the issue of the anti-missile defense system can be framed in the time period of May 25, 2007 and March 31, 2008, when the governmental commissioner for the communication of the project, Tomáš Klvaňa, was in charge. The author of the thesis is concentrated particularly on the part of...