Portál YouTube jako digitální informační zdroj, jeho fondy a služby
YouTube portal as digital information resource, its collections and services
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33689Identifiers
Study Information System: 93424
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Pokorný, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
7. 2. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
YouTube, portál, internetové stránky, webové sídlo, video. sdílené video, kodek, kontejner, formát, soubor, web 2.0, AJAX, Python, uživatelKeywords (English)
YouTube, portal, internet sites, website, video, video sharing, codec, container, format, file, web 2.0, AJAX, Python, user(česky) Cílem práce je podat ucelenou charakteristiku a rozbor portálu YouTube, objasnit jeho význam, obsah a rozsah poskytovaných služeb. -- První kapitola je věnována základním charakteristikám portálu YouTube, druhá kapitola se zabývá popisem funkcí, kterými portál YouTube disponuje. Třetí kapitola se věnuje videu. Zmíněna je problematika videa na PC obecně, následně jsou popsány procesy související s videy na YouTube. Ústředním motivem čtvrté kapitoly jsou uživatelé, partneři a projekty YouTube. Samostatná podkapitola nastiňuje možnosti YouTube vzhledem k informačním a knihovnickým studiím. Závěrem čtvrté kapitoly jsou zmíněny uživatelské prohřešky. Pátou kapitolu tvoří představení několika přímých a nepřímých konkurentů YouTube. Šestá, závěrečná kapitola, obsahuje autorské hodnocení portálu YouTube [Autorský abstrakt].
(in English) Object of this thesis is to demonstrate compact characteristics and analysis of YouTube portal, explain its importance, content and area of provided services. -- The first chapter is applied to basic characteristics of YouTube portal, the second chapter deals with description of procedures, which are used by the portal. The third chapter is all about video. There are discussed issues about video on PC in general, and afterwards, there are described processes related to videos on YouTube. YouTube users, YouTube partners and projects are mainspring of the fourth chapter. Special subchapter outlines possibilites of YouTube in relation to information studies and librarianship. At the end of the fourth chapter user offences are mentioned. The fifth chapter is composed of introduction of several direct and indirect YouTube competitors. The sixth, and the last chapter, contains author's evaluation of YouTube portal [Author's abstract].