Teorie řízení lidí a jejich využití ve firemní praxi
Management theories and their using in practice
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33623Identifikátory
SIS: 92924
Kolekce
- Kvalifikační práce [23420]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šnýdrová, Ivana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
2. 2. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
teorie řízení, klíčové faktory úspěchu, teorie motivace, řízení podle cílů, znalostní managementKlíčová slova (anglicky)
management theory, critical success factors, motivation theory, management by objectives, knowledge managementResumé Ve své práci jsem popsala několik teorií a konceptů řízení užívaných v praxi a ilustrovala je praktickými příklady. Ne vždy se teorie plně shoduje s praxí, spíše existují styčné body. Jak firma, o které píšu, tak její způsob řízení jsou velmi specifické, takže tvoří zajímavý příklad, ale ne příliš zobecnitelný. Byla bych ráda, kdyby tato práce mohla sloužit také jako ucelený materiál pro lidi v této firmě. V teoretické části se zabývám nejprve teorií řízení obecně, následně pak zkoumám více do hloubky některé konkrétní teorie a koncepty: manažerské teorie, teorie motivace, kritické a klíčové faktory úspěchu, řízení podle cílů, znalostní management. Empirická část se zabývá praktickým využitím těchto teorií ve firmě, která mi slouží jako příklad. Celá práce je tematicky velmi široká, ale její rozsah je omezený. Neobsahuje tudíž ucelené popisy uvedených teorií, spíše jen jakési náhledy a některé vybrané prvky. Stejně tak si empirická část neklade za cíl přesně prozkoumat systém fungování firmy a práce v ní, ale spíše vybrat ty prvky, které korespondují s popsanými teoretickými koncepty.
In my diploma thesis I have described several management theories and concepts used in practice and illustrated them with examples from the practice. The theory does not always coincide fully with the praxis, there are rather some common points. Both the company I write about and its management system are very specific, therefore it is a very interesting example, but not generally predicative. I would be glad if this thesis could also serve as a well- arranged material for the people in our company. In the theoretical part I have treated the management theory first in general and then several particular theories or concepts which I examined more deeply. These are the manager theory, the motivation theory, critical success factors, management by objectives, knowledge management. The empirical part concerns the practical use of these theories the company of my interest. The whole thesis is thematically wide, but the extent is limited here. Therefore it does not contain whole descriptions of the theories, but rather insights and some chosen elements. Also the empirical part does not fully examine the function system of the company and the work in it, but chooses the elements corresponding with the theoretical concepts described instead.