Společenská odpovědnost firem jako jeden z faktorů atraktivity zaměstnavatele
Corporate social responsibility as a variable determining employer's attractiveness
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33615Identifikátory
SIS: 95076
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopecký, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
2. 2. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Společenská odpovědnost firem, atraktivita zaměstnavatele, stakeholder, personální činnostiKlíčová slova (anglicky)
Corporate Social Responsibility, eployer's atractiveness, stakeholder, HR activitiesTato diplomová práce se zabývá fenoménem společenské odpovědnosti firem, přičemž staví zejména na tzv. teorii stakeholders. Pojem společenské odpovědnosti firem vymezuje obecně a krátce se také věnuje aktivitám zacíleným zejména na externí stakeholders organizace. Jádrem této práce je však propojení společenské odpovědnosti firem s řízením lidských zdrojů, které se pak snaží popsat z několika různých důležitých hledisek a zkoumá nástroje propojující obě oblasti. Dále definuje zaměstnance jako stakeholders a popisuje přesahy společenské odpovědnosti firem do jednotlivých personálních činností organizace, které posléze konfrontuje s reálnými postoji studentů vysokých škol.
This Master Thesis copes with current phenomenon - Corporate social responsibility and as a base it uses the Stakeholder theory. The Thesis continues with defining the concept of Corporate social responsibility in general and then devotes small part to present activities under Corporate social responsibility which aims mainly at external stakeholders of an organization. Nevertheless the core of this Thesis is an interconnection between Corporate social responsibility and human resources management which is later on examined from several different points of view and an overview of tools that work with this interconnection is given. It also describes employees from the stakeholder perspective, follows with investigating corporate social responsibility aspects within individual personnel activities in an organization and confronts them with real attitudes of Czech university students.