Show simple item record

Náboženská rozmanitost v Bollywoodu
dc.contributor.advisorHošek, Pavel
dc.creatorŠpinková, Marie
dc.date.accessioned2017-04-27T00:45:49Z
dc.date.available2017-04-27T00:45:49Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33482
dc.description.abstractZáměr této práce ukázat jak je zobrazována náboženská rozmanitost v Bollywoodu (tj. v Indickém komerčním filmu) a jaký dopad má toto zobrazení na společnost. Výzkumná část je založena na analýze pěti filmů z posledních patnácti let, které se zabývají současnými problémy způsobenými náboženskou pluralitou Indie. Z analýzy jsou odvozena témata a základní typologie zobrazování různých náboženství. Tyto poznatky jsou následně porovnány s sociálními a polickými okolnostmi, což zahrnuje Indický nacionalismus v různých podobách, vnímání filmu, role Muslimů ve filmovém průmyslu, načrtnutí povahy publika a další. Tato práce se ptá po významu filmu v nábožensky pluralitní společnosti a po vlivu společnosti na význam filmu. Práce směřuje k otázce po možnostech Bollywoodu ohledně problematiky koexistence různých náboženstvích v Indii.cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to demonstrate how religious diversity is depicted in Bollywood (Indian commercial cinema) and what kind of impact this depiction has on society. The research part is based on analysis of five films from the last fifteen years that deal with contemporary issues caused by religious plurality in India. Themes and basic typology of depicting different religions are then deduced from this analysis. These findings are then compared with social and political circumstances that include Indian nationalism in different forms, perception of the film, role of Muslims in film industry, adumbration of the viewership nature etc. This thesis asks for meaning of the film in the multi-religious society and for influence of society on the film's meaning. It aims to pose some questions about possibilities of Bollywood in the issue of interreligious coexistence in India.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleReligious Diversity in the View of Bollywooden_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-21
dc.description.departmentProtestant theological facultyen_US
dc.description.departmentEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId94566
dc.title.translatedNáboženská rozmanitost v Bollywooducs_CZ
dc.contributor.refereeVojtíšek, Zdeněk
dc.identifier.aleph001357194
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProtestant Theologyen_US
thesis.degree.disciplineEvangelická teologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEvangelická teologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enProtestant Theologyen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýtečněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZáměr této práce ukázat jak je zobrazována náboženská rozmanitost v Bollywoodu (tj. v Indickém komerčním filmu) a jaký dopad má toto zobrazení na společnost. Výzkumná část je založena na analýze pěti filmů z posledních patnácti let, které se zabývají současnými problémy způsobenými náboženskou pluralitou Indie. Z analýzy jsou odvozena témata a základní typologie zobrazování různých náboženství. Tyto poznatky jsou následně porovnány s sociálními a polickými okolnostmi, což zahrnuje Indický nacionalismus v různých podobách, vnímání filmu, role Muslimů ve filmovém průmyslu, načrtnutí povahy publika a další. Tato práce se ptá po významu filmu v nábožensky pluralitní společnosti a po vlivu společnosti na význam filmu. Práce směřuje k otázce po možnostech Bollywoodu ohledně problematiky koexistence různých náboženstvích v Indii.cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis is to demonstrate how religious diversity is depicted in Bollywood (Indian commercial cinema) and what kind of impact this depiction has on society. The research part is based on analysis of five films from the last fifteen years that deal with contemporary issues caused by religious plurality in India. Themes and basic typology of depicting different religions are then deduced from this analysis. These findings are then compared with social and political circumstances that include Indian nationalism in different forms, perception of the film, role of Muslims in film industry, adumbration of the viewership nature etc. This thesis asks for meaning of the film in the multi-religious society and for influence of society on the film's meaning. It aims to pose some questions about possibilities of Bollywood in the issue of interreligious coexistence in India.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Evangelická teologická fakultacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV