Úvod do sophia-analýzy
Introduction to sophia-analysis
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33068Identifiers
Study Information System: 90870
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Šípek, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
31. 1. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Antonio Mercurio, sophia-analýza, psychoterapie, psychická rána, lidský duch, koncept Osoby, destruktivita a kreativita, psychoterapeutické procesyKeywords (English)
Antonio Mercurio, sophia-analysis, psychotherapy, psychological wound, human spirit, concept of Person, destructiveness, creativity, psychotherapeutic processesTato diplomová práce představuje sophia-analýzu. Zabývá se tím, jaké koncepty a prostředky používá sophia-analytický psychoterapeutický směr k tomu, aby poskytl jedinci příležitost k osobnostnímu růstu. Teoretická část práce se věnuje vymezení sophia-analytické psychoterapeutické školy. Představuje konceptuální reference sophia-analýzy, její metapsychologii a zpracovává klíčové teoretické pojmy a specifické antropologické pojetí tohoto směru. Dále se věnuje deskripci aplikovaných terapeutických forem a prezentaci organizace a specifik výcvikového systému. V závěru je vylíčena historie vzniku sophia-analýzy a stručná biografie zakladatele. Praktická část diplomové práce se věnuje identifikaci, klasifikaci a výběru nejvýraznějších psychoterapeutických procesů v 21 individuálních sezeních sophia-analytické praxe a to pomocí "psychotherapy process Q-testu". V praktické části je podrobně popsána použitá metoda a výsledky její aplikace na sophia-analytický materiál. Aplikovaná metodologie splňuje dvojí účel. Zprostředkovává obraz sophia-analytické praxe z hlediska psychoterapeutických procesů v kontextu reálných sophia-analytických sezení a tím doplňuje uvedení tohoto psychoterapeutického směru v teoretické části této práce a zároveň prezentuje metodu /dosud neuvedenou v českém prostředí/, která otevírá...
This thesis is an introduction to sophia-analysis and deals with the concepts and methods it offers the individual for the purpose of personal growth. The theoretical part of the thesis is devoted to defining the sophia-analytical psychotherapeutic school. It presents the conceptual references of sophia-analysis, its metapsychology and works through its theoretical underpinnings and specific anthropological concepts. It further describes the applied therapeutic forms as well as presents the organization and specifics of its training system. It concludes with a brief history of sophia- analysis and a short biography of its founder. The applied section of the thesis deals with the identification, classification and selection of the most distinctive psychotherapeutic processes found in 21 individual sessions of sophia-analytical therapy, using "psychotherapy process Q-test" methodology. The applied section also describes in detail the methodology used and the results of its application to sophia-analytical material. The applied methodology serves two purposes. First, it provides a picture of sophia-analytical practice from the point of view of psychotherapeutic process in the context of actual sophia-analytical sessions and so complements the introduction of this psychotherapeutic branch in the...