dc.contributor.advisor | Koťátková, Soňa | |
dc.creator | Řeháková, Erika | |
dc.date.accessioned | 2017-04-26T20:55:56Z | |
dc.date.available | 2017-04-26T20:55:56Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/32553 | |
dc.description.abstract | V diplomové práci se zaměřuji na adaptaci dětí mezi druhým až třetím rokem na vrstevnickou skupinu. V teoretické části se zaměřuji na prostudování zvláštností dětí ve věku do tří let z pohledu ontogenetické psychologie s hlubším pohledem na jejich schopnost se adaptovat ve vrstevnické skupině, na komunikační dovednosti a na úlohu hry v životě dítěte, jakožto základní dětské potřeby. V praktické části zkoumám zájem a informovanost rodičů o instituce pro péči o dítě do tří let pomocí dotazníkového šetření. Hlavní oblastí se pak stává pozorování průběhu začleňování dětí do soukromého dětského centra a to v průběhu jednoho školního roku. Následně pomocí rozhovoru s učitelkami MŠ Kohoutek zjišťuji, zda-li se výzkumný vzorek dětí adaptoval do nového prostředí mateřské školy bez větších problémů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | I focused my dissertation on the adaptation of children that are 2 to 3 years of age to their peers. The theoretical part of this dissertation deals with the particularities of children aged up to 3 years, from the ontogenetical psychology point of view, while taking a closer look at their ability to adapt to the peer group, their communication skills and the role of the game in the life of a child as the basic child's need. The practical part studies interest and awareness of parents about the child care institutions for children up to 3 years of age through questionnaire. The main focus is aimed at observing the process of children's integration to the private children day-care centres in frame of one school year. Subsequently, via interviewing the Kohoutek day-care center teachers, I am trying to find out if the children sample group adapted to the unfamiliar daycare center environment without any major problems. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Adaptace dětí mezi druhým a třetím rokem na vrstevnickou skupinu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-09 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 92528 | |
dc.title.translated | Adaptation of the three and four years old children into the group of children in the same age | en_US |
dc.contributor.referee | Linková, Marie | |
dc.identifier.aleph | 001568314 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V diplomové práci se zaměřuji na adaptaci dětí mezi druhým až třetím rokem na vrstevnickou skupinu. V teoretické části se zaměřuji na prostudování zvláštností dětí ve věku do tří let z pohledu ontogenetické psychologie s hlubším pohledem na jejich schopnost se adaptovat ve vrstevnické skupině, na komunikační dovednosti a na úlohu hry v životě dítěte, jakožto základní dětské potřeby. V praktické části zkoumám zájem a informovanost rodičů o instituce pro péči o dítě do tří let pomocí dotazníkového šetření. Hlavní oblastí se pak stává pozorování průběhu začleňování dětí do soukromého dětského centra a to v průběhu jednoho školního roku. Následně pomocí rozhovoru s učitelkami MŠ Kohoutek zjišťuji, zda-li se výzkumný vzorek dětí adaptoval do nového prostředí mateřské školy bez větších problémů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | I focused my dissertation on the adaptation of children that are 2 to 3 years of age to their peers. The theoretical part of this dissertation deals with the particularities of children aged up to 3 years, from the ontogenetical psychology point of view, while taking a closer look at their ability to adapt to the peer group, their communication skills and the role of the game in the life of a child as the basic child's need. The practical part studies interest and awareness of parents about the child care institutions for children up to 3 years of age through questionnaire. The main focus is aimed at observing the process of children's integration to the private children day-care centres in frame of one school year. Subsequently, via interviewing the Kohoutek day-care center teachers, I am trying to find out if the children sample group adapted to the unfamiliar daycare center environment without any major problems. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015683140106986 | |