Show simple item record

Adaptation of the three and four years old children into the group of children in the same age
dc.contributor.advisorKoťátková, Soňa
dc.creatorŘeháková, Erika
dc.date.accessioned2017-04-26T20:55:56Z
dc.date.available2017-04-26T20:55:56Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32553
dc.description.abstractV diplomové práci se zaměřuji na adaptaci dětí mezi druhým až třetím rokem na vrstevnickou skupinu. V teoretické části se zaměřuji na prostudování zvláštností dětí ve věku do tří let z pohledu ontogenetické psychologie s hlubším pohledem na jejich schopnost se adaptovat ve vrstevnické skupině, na komunikační dovednosti a na úlohu hry v životě dítěte, jakožto základní dětské potřeby. V praktické části zkoumám zájem a informovanost rodičů o instituce pro péči o dítě do tří let pomocí dotazníkového šetření. Hlavní oblastí se pak stává pozorování průběhu začleňování dětí do soukromého dětského centra a to v průběhu jednoho školního roku. Následně pomocí rozhovoru s učitelkami MŠ Kohoutek zjišťuji, zda-li se výzkumný vzorek dětí adaptoval do nového prostředí mateřské školy bez větších problémů.cs_CZ
dc.description.abstractI focused my dissertation on the adaptation of children that are 2 to 3 years of age to their peers. The theoretical part of this dissertation deals with the particularities of children aged up to 3 years, from the ontogenetical psychology point of view, while taking a closer look at their ability to adapt to the peer group, their communication skills and the role of the game in the life of a child as the basic child's need. The practical part studies interest and awareness of parents about the child care institutions for children up to 3 years of age through questionnaire. The main focus is aimed at observing the process of children's integration to the private children day-care centres in frame of one school year. Subsequently, via interviewing the Kohoutek day-care center teachers, I am trying to find out if the children sample group adapted to the unfamiliar daycare center environment without any major problems.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAdaptace dětí mezi druhým a třetím rokem na vrstevnickou skupinucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-09
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId92528
dc.title.translatedAdaptation of the three and four years old children into the group of children in the same ageen_US
dc.contributor.refereeLinková, Marie
dc.identifier.aleph001568314
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV diplomové práci se zaměřuji na adaptaci dětí mezi druhým až třetím rokem na vrstevnickou skupinu. V teoretické části se zaměřuji na prostudování zvláštností dětí ve věku do tří let z pohledu ontogenetické psychologie s hlubším pohledem na jejich schopnost se adaptovat ve vrstevnické skupině, na komunikační dovednosti a na úlohu hry v životě dítěte, jakožto základní dětské potřeby. V praktické části zkoumám zájem a informovanost rodičů o instituce pro péči o dítě do tří let pomocí dotazníkového šetření. Hlavní oblastí se pak stává pozorování průběhu začleňování dětí do soukromého dětského centra a to v průběhu jednoho školního roku. Následně pomocí rozhovoru s učitelkami MŠ Kohoutek zjišťuji, zda-li se výzkumný vzorek dětí adaptoval do nového prostředí mateřské školy bez větších problémů.cs_CZ
uk.abstract.enI focused my dissertation on the adaptation of children that are 2 to 3 years of age to their peers. The theoretical part of this dissertation deals with the particularities of children aged up to 3 years, from the ontogenetical psychology point of view, while taking a closer look at their ability to adapt to the peer group, their communication skills and the role of the game in the life of a child as the basic child's need. The practical part studies interest and awareness of parents about the child care institutions for children up to 3 years of age through questionnaire. The main focus is aimed at observing the process of children's integration to the private children day-care centres in frame of one school year. Subsequently, via interviewing the Kohoutek day-care center teachers, I am trying to find out if the children sample group adapted to the unfamiliar daycare center environment without any major problems.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV