Výchovně vzdělávací projekt v muzeích- inspirace francouzským pohledem na moderní přístup k problematice otevírání muzeí návštěvníkům
Educational program in museums - ispiration by Frensch point of view to the modern approach facing the opening of museums to the public
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32232Identifikátory
SIS: 90421
Kolekce
- Kvalifikační práce [17541]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havlínová, Ivana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
13. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá fenoménem muzea a jeho stavem v dnešní době. Tato instituce dnes prožívá určitou renesanci díky rozvoji muzejního vzdělávání. Muzea se snaží otevírat veřejnosti ve smyslu komunikace s návštěvníkem a usnadnění jeho přístupu k vystaveným předmětům. Na příkladu Francie, jako země s nesmírně rozvinutou muzejní kulturou, autorka ukazuje, jak přínosná mohou muzea být v dnešní společnosti. Dále se práce věnuje podrobnému rozboru dvou konkrétních příkladů francouzských muzeí (Louvre, Quai Branly), na nichž se autorka snaží ukázat všechny stránky tohoto nového fenoménu.
The thesis is concentrated to a today position of museum in our society. Thanks to the development of museum education, we find some kind of a renascence of this institution. Museums try to be more opened to the public in accordance with ideas of communication with visitors or facilitation of their access to showed objects. The author proves the acquisition of museum for today society; she uses the France as an example of a country with highly developed museum system. Furthermore the thesis devotes to the detail analysis of two concrete examples of French museums (Louvre, Quai Branly) to show all the aspects of this new phenomenon.