Využívání informačních technologií jako kompetence žáka
The use of information technology as a competency of a pupil
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31864Identifiers
Study Information System: 93724
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Horník, Vlastimil
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
20. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem této diplomové práce je popis kompetence žáka k využívání informačních technologií. Teoretická část je věnována informační a počítačové gramotnosti a zkoumá odraz informačních a komunikačních technologií v kurikulu českého základního školství. Výzkumná část vyhodnocuje data získaná v dotazníkovém šetření žáků Základní školy v Úvalech. Dotazníkové šetření zjišťovalo úroveň počítačové gramotnosti žáků. Malý rozsah šetření neumožňuje širší zobecnění na českou populaci žáků základních škol.
The aim of this Diploma Thesis is a description of pupils' competency to use information technologies. The theoretical part focuses on information and computer literacy and it explores information and communication technologies in the curriculum of the Czech educational system. The research part evaluates data gathered in a questionnaire survey of pupils from the Elementary school in Úvaly. The questionnaire survey searched for the level of pupils' computer literacy. A small extent of the survey doesn't enable a wider generalization to the Czech population of elementary school pupils.