Využívání informačních technologií jako kompetence žáka
The use of information technology as a competency of a pupil
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31864Identifikátory
SIS: 93724
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horník, Vlastimil
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
20. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem této diplomové práce je popis kompetence žáka k využívání informačních technologií. Teoretická část je věnována informační a počítačové gramotnosti a zkoumá odraz informačních a komunikačních technologií v kurikulu českého základního školství. Výzkumná část vyhodnocuje data získaná v dotazníkovém šetření žáků Základní školy v Úvalech. Dotazníkové šetření zjišťovalo úroveň počítačové gramotnosti žáků. Malý rozsah šetření neumožňuje širší zobecnění na českou populaci žáků základních škol.
The aim of this Diploma Thesis is a description of pupils' competency to use information technologies. The theoretical part focuses on information and computer literacy and it explores information and communication technologies in the curriculum of the Czech educational system. The research part evaluates data gathered in a questionnaire survey of pupils from the Elementary school in Úvaly. The questionnaire survey searched for the level of pupils' computer literacy. A small extent of the survey doesn't enable a wider generalization to the Czech population of elementary school pupils.