Zobrazit minimální záznam

Exlusion from classroom community
dc.contributor.advisorHoráková Hoskovcová, Simona
dc.creatorJarošíková, Anna
dc.date.accessioned2017-04-26T15:47:17Z
dc.date.available2017-04-26T15:47:17Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31361
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou vyclenení z trídního kolektivu u pubescentních žáku. Vyloucení je obvykle doprovázeno ruznými formami ubližování, nabývajícího nezrídka podob šikany. V teoretické cásti autorka shrnuje ruzné teorie oduvodnující vyloucení ze skupiny a pojednává o vekových specifikách pubescentních žáku, jež mohou skupinové jevy facilitovat. Znacný prostor dále venuje výzkumum šikany ve trídních kolektivech. V praktické cásti zkoumá odpovedi žáku na otázku, proc se ve tríde nejakému žákovi ubližuje, a jaké mohou být faktory podporující vyclenení. Ukázalo se, že žáci nejcasteji vyclenují spolužáky verbální formou (nadávky, posmešky, prezdívky apod.), dále uvádí, že obeti jsou odlišné a provokují. Objevily se také rozdílné rizikové faktory závislé prevážne na pohlaví, v menší míre i na veku a typu školy. Predpoklad, že s rostoucím poctem žáku ve tríde poroste neúmerne více pocet ubližovaných, se nepotvrdil.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the problem of exclusion from classroom among teenagers. The exclusion is usually accompanied by different kinds of maltreatment that quite often lead to bullying. In the theoretical part of the work the author summarizes different theories explaining the process of exclusion from a group considering age specificities of pubescent pupils that may facilitate such group features. The thesis further looks at a research on bullying in classrooms in great detail. In the practical part the athor investigates answers to the question, why somebody in the class is maltreated and which are the risky factors supporting the exclusion. It was revealed that classmates were most commonly excluded by the use of verbal aggression (name-calling, jeers, nick names etc.), further pupils stated that the victims were "unlike" and "heckling". There were also different risky factors depending mostly on gender and to a lesser degree on age and type of school. The hypothesis that the number of maltreated pupils would grow considerably with the increasing number of classmates, was not verified.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVyčlenění z třídního kolektivucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-13
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId89266
dc.title.translatedExlusion from classroom communityen_US
dc.contributor.refereeMorávková Krejčová, Lenka
dc.identifier.aleph001267227
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou vyclenení z trídního kolektivu u pubescentních žáku. Vyloucení je obvykle doprovázeno ruznými formami ubližování, nabývajícího nezrídka podob šikany. V teoretické cásti autorka shrnuje ruzné teorie oduvodnující vyloucení ze skupiny a pojednává o vekových specifikách pubescentních žáku, jež mohou skupinové jevy facilitovat. Znacný prostor dále venuje výzkumum šikany ve trídních kolektivech. V praktické cásti zkoumá odpovedi žáku na otázku, proc se ve tríde nejakému žákovi ubližuje, a jaké mohou být faktory podporující vyclenení. Ukázalo se, že žáci nejcasteji vyclenují spolužáky verbální formou (nadávky, posmešky, prezdívky apod.), dále uvádí, že obeti jsou odlišné a provokují. Objevily se také rozdílné rizikové faktory závislé prevážne na pohlaví, v menší míre i na veku a typu školy. Predpoklad, že s rostoucím poctem žáku ve tríde poroste neúmerne více pocet ubližovaných, se nepotvrdil.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the problem of exclusion from classroom among teenagers. The exclusion is usually accompanied by different kinds of maltreatment that quite often lead to bullying. In the theoretical part of the work the author summarizes different theories explaining the process of exclusion from a group considering age specificities of pubescent pupils that may facilitate such group features. The thesis further looks at a research on bullying in classrooms in great detail. In the practical part the athor investigates answers to the question, why somebody in the class is maltreated and which are the risky factors supporting the exclusion. It was revealed that classmates were most commonly excluded by the use of verbal aggression (name-calling, jeers, nick names etc.), further pupils stated that the victims were "unlike" and "heckling". There were also different risky factors depending mostly on gender and to a lesser degree on age and type of school. The hypothesis that the number of maltreated pupils would grow considerably with the increasing number of classmates, was not verified.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990012672270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV