Využití moderních sportovních center zaměstnanci nadnárodních společností v ČR
Usage of modern sport centres by employees of multinational companies operating in the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30740Identifiers
Study Information System: 89145
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Kuchař, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Sociology
Department
Department of Sociology
Date of defense
22. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Práce se primárně zabývá tím, jakým způsobem se zaměstnanci nadnárodních korporací v ČR v rámci svého volného času věnují sportovním aktivitám v moderních sportovních centrech. Zkoumá příčiny, motivace a důvody návštěvnosti sportovních center u 15 respondentů pomocí metody hloubkových rozhovorů. Vychází z počáteční výzkumné otázky, která se snaží poukázat na vysokou návštěvnost komplexních sportovních center, kde je zákazník pod jednou střechou postaven před možnost rozsáhlého výběru sportovního vyžití. Autor práce se blíže zaměřuje na důvody a výhody, které stojí za sledovaným problémem, a pomocí provedeného kvalitativního výzkumu odkazuje na jednotlivé příčiny zkoumaného sociálního fenoménu. Stěžejním bodem práce je proto poukázat na firemní prostředí a kulturu firmy v rámci nadnárodních společností. Cílovou skupinu představují vysokoškolsky vzdělaní zaměstnanci nadnárodních společností ve věku 22 až 35 let.
The primary subject of the thesis is the way how employees of multinational corporations in the Czech Republic devote their free time to sport activities in modern sport centres. It studies motivation and reasons for visiting the sport centres among 15 respondents through structured interviews. It stems from initial enquiry which points out to high attendance of integrated sport centres where a customer has a variety of sport activities to choose from under one roof. The author of the thesis closely focuses on grounds and advantages which stand behind the subject of the research. Through the performed qualitative research the author refers to particular causes of the examined social phenomenon. Central point of the thesis is to point out to environment and culture of the multinational companies. The author has chosen Master degree employees of multinational companies between the age of 22 to 35 as a target group.