Zobrazit minimální záznam

Geography of the Local Region (using Ricany as an example)
dc.contributor.advisorChromý, Pavel
dc.creatorMoravcová, Alena
dc.date.accessioned2017-04-21T06:01:43Z
dc.date.available2017-04-21T06:01:43Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30564
dc.description.abstractPráce se zabývá místním regionem ve výuce na základních školách na příkladu Říčanska. Je rozdělena do dvou hlavních částí. První část se zabývá změnami probíhajícími ve vzdělávání a tím, jaký mají tyto změny vliv na výuku zeměpisu ve školách. Jak se mění metody a formy výuky a témata. V práci je popsáno, jakým způsobem je místní region zahrnut do vzdělávacího obsahu. Dále jsou v práci definovány základní pojmy, které souvisí s místním regionem a možnosti jakým způsobem lze k výuce místního regionu přistupovat. V závěru první části jsou shrnuty obecné cíle výuky místního regionu. Druhá část práce se zabývá využitím místního regionu ve výuce na základních školách v Říčanech u Prahy. Jsou zde vypracovány čtyři pracovní listy pro žáky zabývající se několika problémy jejich regionu. První pracovní list se zabývá vymezováním místního regionu a umístěním místního regionu v administrativních celcích Česka. Druhé téma se zabývá dopravní polohou regionu, třetí téma řeší problémy suburbanizace a poslední pracovní list se zabývá vytvořením průvodce po místním regionu. Každý pracovní list obsahuje charakteristiku problému v říčanském mikroregionu, průvodce pracovním listem pro učitele, specifické cíle úkolu a samotný pracovní list. Práce by měla zjednodušit učitelům základních škol přechod od tradičních forem a metod...cs_CZ
dc.description.abstractThe theme of this thesis is Local Region in Education at Primary Schools in Ricany. The thesis is divided into two main parts. The first part deals with changes in education and their influence on teaching Geography: how the methods, forms of education and topics have changed. There is also a description of how the local region is included in education. There is a description of the local region, and possibilities of using the "local region" topic in education. At the end of the first part there is the summary of general objectives of teaching local region topics. The second part offers worksheets. There are four worksheets for children with the topic Local Region Ricany. There are four different problems in the local region. In the first worksheet the question is: How to demark the local region? And in which administrative unit of the Czech Republic the local region is included? The second topic is the traffic location of the local region. The third one is about suburbanization and its problems and the last topic is the creation of tourist guide for different groups of tourists. Every worksheet includes characterization of the problem in Ricany region, guide to worksheet for teachers, specific targets of the exercises which the pupils should know after they have finished the worksheets and finally the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectgeographical educationen_US
dc.subjectgeografické vzdělávánícs_CZ
dc.titleGeografie místního regionu na příkladu Říčanskacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-27
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId60625
dc.title.translatedGeography of the Local Region (using Ricany as an example)en_US
dc.contributor.refereeVáně, Petr
dc.identifier.aleph001424056
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografiecs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografieen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografiecs_CZ
uk.degree-discipline.enučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografieen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá místním regionem ve výuce na základních školách na příkladu Říčanska. Je rozdělena do dvou hlavních částí. První část se zabývá změnami probíhajícími ve vzdělávání a tím, jaký mají tyto změny vliv na výuku zeměpisu ve školách. Jak se mění metody a formy výuky a témata. V práci je popsáno, jakým způsobem je místní region zahrnut do vzdělávacího obsahu. Dále jsou v práci definovány základní pojmy, které souvisí s místním regionem a možnosti jakým způsobem lze k výuce místního regionu přistupovat. V závěru první části jsou shrnuty obecné cíle výuky místního regionu. Druhá část práce se zabývá využitím místního regionu ve výuce na základních školách v Říčanech u Prahy. Jsou zde vypracovány čtyři pracovní listy pro žáky zabývající se několika problémy jejich regionu. První pracovní list se zabývá vymezováním místního regionu a umístěním místního regionu v administrativních celcích Česka. Druhé téma se zabývá dopravní polohou regionu, třetí téma řeší problémy suburbanizace a poslední pracovní list se zabývá vytvořením průvodce po místním regionu. Každý pracovní list obsahuje charakteristiku problému v říčanském mikroregionu, průvodce pracovním listem pro učitele, specifické cíle úkolu a samotný pracovní list. Práce by měla zjednodušit učitelům základních škol přechod od tradičních forem a metod...cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of this thesis is Local Region in Education at Primary Schools in Ricany. The thesis is divided into two main parts. The first part deals with changes in education and their influence on teaching Geography: how the methods, forms of education and topics have changed. There is also a description of how the local region is included in education. There is a description of the local region, and possibilities of using the "local region" topic in education. At the end of the first part there is the summary of general objectives of teaching local region topics. The second part offers worksheets. There are four worksheets for children with the topic Local Region Ricany. There are four different problems in the local region. In the first worksheet the question is: How to demark the local region? And in which administrative unit of the Czech Republic the local region is included? The second topic is the traffic location of the local region. The third one is about suburbanization and its problems and the last topic is the creation of tourist guide for different groups of tourists. Every worksheet includes characterization of the problem in Ricany region, guide to worksheet for teachers, specific targets of the exercises which the pupils should know after they have finished the worksheets and finally the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990014240560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV