Automobilový průmysl na stránkách denního tisku v roce 2007
Automobil Industry on the pages of newspaper in year 2007
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28530Identifiers
Study Information System: 81907
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Jirák, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
14. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Bakalářská práce zpracovává kvantitativní obsahovou analýzu tématických rubrik výše jmenovaných deníků na vzorku zahrnujícím všechna vydání v roce 2007. Je soustředěna výhradně na rubriky zaštiťující problematiku automobilismu a jejím cílem je popsat shodnosti a rozdíly v obsahové nabídce, jakým způsobem je vedena, jaký prostor zaujímá, a jaký druh informací svým čtenářům předává. Práce se věnuje segmentaci prostoru na kvantifikovatelné proměnné a výsledky šetření podrobuje statistickým analýzám. Veškerá zjištění jsou prezentována prostřednictvím tabulek a grafů. Výsledkem je kvantitativní popis zvolených tématických celků, který popisuje tématické a prostorové rozčlenění automobilismu jako tématu na stránkách podobných oddělení historicky, vývojově i co se čtenářských základen týká naprosto odlišných deníků deníků. V závěru jsou zodpovězeny otázky na sezonalitu a prostor, který jednotlivé deníky motorismu věnují.
Bachelor thesis deals with quantitative content analysis of topical rubrics of newspapers named above involving all releases in 2007. The analysis is focused just on rubrics conversant questions of automotive industry. Its goal is describe similarities and differences in content selections, how it is led along, what space is devoted to it and what kind of information gives to its readers. This thesis is devoted to segmentation of space on quantifiable parameters and outcomes of analysis are put through the statistic analysises . All the findings are presented through schemes and diagrams. An outcome is quantitative description of chosen topical units which describes topical and spatial zoning of automotive industry as a topic presented on pages of totally different newspapers regarding the historical background and different reader's bases. There are answered questions on seasonality and space devoted to motorism.