Hodnocení práce zaměstnanců v podmínkách mateřských škol
Staff assessment process in the infant shools
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28346Identifikátory
SIS: 82169
Kolekce
- Kvalifikační práce [19310]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hamerníková, Dana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
26. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Závěrečná práce se zabývá postupy při hodnocení pracovního výkonu zaměstnanců a jejich motivací v podmínkách mateřských škol. Přináší informace o tom, jaké podoby a formy hodnocení jsou využívány, které metody hodnocení jsou nejčastěji voleny a jaká kriteria hodnocení vedení škol volí. Sleduje rozdíly v hodnocení pracovního výkonu pedagogů a ostatního personálu. Porovnává, zda se liší postupy hodnocení v jednotřídních mateřských školách a v mateřských školách s větším počtem tříd. Zjišťuje, jaké formy odměn může používat management k motivaci svých zaměstnanců a mimo jiné i možnosti využití benefitů v oblasti školství. Výzkumným šetřením byly ověřovány čtyři předpoklady: 1. Mezi hodnocením zaměstnanců v jednotřídních mateřských školách a hodnocením ve vícetřídních mateřských školách není rozdíl. 2. Většina mateřských škol má zpracovanou formalizovanou podobu hodnocení svých zaměstnanců. 3. Hodnocení zaměstnanců je zaměřeno hlavně na pedagogické pracovníky. 4. Benefity využívané mateřskými školami nemají motivační účinek.
The graduation closing work provides analyse of the actual state of Human Resource Management, focused to the workman efficiency evaluation procedure in the infant schools. The mentioned analyse offers full information about the forms and methods of assessment, applied by the school management, which of them are more commonly used and which criteria are the base point of their application. The document observes the variety of assessments between pedagogic and administrative staff and compares the applied evaluating procedures between single class schools and multi class schools. The document also figures out the adequate forms of rewards, which could be applied by school management for staff motivation and possibilities for benefits implementation in the educational system. This research were checked four hypotheses: 1. There isn't a difference between staff assessment of single class schools and multi class schools. 2. Most of the infant schools have formalized methods for staff evaluation. 3. The staff assessment is focused generally on the pedagogic part of the staff. 4. Most of the infant schools don't have ability for implementation any benefits as direct motivation of their staff. Means of usage this benefits haven't an effect on staff motivation.