Integrace dětí se zdravotním postižením do škol
The integration of children with health infliction to schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27565Identifikátory
SIS: 82280
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vojtíšková, Kateřina
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
28. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Problém integrace dětí s tělesným nebo duševním handicapem do běžných škol a jejich začlenění do třídního kolektivu je velkým problémem moderního světa. Úspěch nebo neúspěch takové integrace je závislý na mnoha faktorech, mezi které patří především postoje lidí, kteří hrají v integraci největší roli: rodičů, učitelů a v neposlední řadě asistentů, kteří přímo s dítětem pracují a v integraci mu pomáhají. Bakalářská práce se pokouší zhodnotit vzájemnou spolupráci těchto tří hlavních činitelů integrace, a to na základě rozhovorů, které proběhly s několika vybranými asistentkami. Prostřednictvím těchto rozhovorů se zkoumá důležitost postavení učitelé jako zástupce školy, asistenta jako nejbližšího spolupracovníka hendikepovaného dítěte, rodičů jako nepominutelného činitele i nejlepšího znalce dítěte a jejich vzájemné vztahy. Osoba asistenta je v tomto případě klíčová, protože především spolupracuje s dítětem, ale zároveň je také nejbližším spolupracovníkem učitele i rodičů. Jako takový má k celému procesu integrace nejblíže a může ho nejlépe hodnotit. Názory asistentů na práci učitelů a rodičů a na spolupráci s nimi jsou rozčleněny zpracováním jednotlivých rozhovorů a pozornost se zde upírá na několik nejdůležitějších bodů integračních snah: spolupráci s rodiči, spolupráci s učiteli, spolupráci mezi asistentem a...
The problem of integration children with physical or mental handicap to the common schools and their incorporation to the class team is big problem of modern world. Success or failure of such integration depends upon many factors, among which belongs in the first place approach of persons, which play the biggest role in integration: parents, teacher and last but not least assistant, who directly work with child and helping him with the integration. Bachelor work is trying evaluate mutual cooperation of these three chief factors of integration namely on the principles of discourses, that were led with a number of representative assistants. In these interviews is ascertaining importance of position of the teachers like representative of schools, assistant like nearest collaborator with handicapped child and parents like no omissible authority and best expert of that child. Person assistant is in this case pivotal, because assistant cooperate above all with child, but at the same time is nearest collaborator with teachers and parents and from this point of view he is intimately acquainted with the whole process of integration and is able to appraise it. Opinions of assistants on the work of teacher and parents and on cooperation with them are consisted of processing single talk and the attention here is...