Zobrazit minimální záznam

The integration of children with health infliction to schools
dc.contributor.advisorŠmídová, Olga
dc.creatorŠmilauerová, Barbora
dc.date.accessioned2020-08-26T13:31:18Z
dc.date.available2020-08-26T13:31:18Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27565
dc.description.abstractThe problem of integration children with physical or mental handicap to the common schools and their incorporation to the class team is big problem of modern world. Success or failure of such integration depends upon many factors, among which belongs in the first place approach of persons, which play the biggest role in integration: parents, teacher and last but not least assistant, who directly work with child and helping him with the integration. Bachelor work is trying evaluate mutual cooperation of these three chief factors of integration namely on the principles of discourses, that were led with a number of representative assistants. In these interviews is ascertaining importance of position of the teachers like representative of schools, assistant like nearest collaborator with handicapped child and parents like no omissible authority and best expert of that child. Person assistant is in this case pivotal, because assistant cooperate above all with child, but at the same time is nearest collaborator with teachers and parents and from this point of view he is intimately acquainted with the whole process of integration and is able to appraise it. Opinions of assistants on the work of teacher and parents and on cooperation with them are consisted of processing single talk and the attention here is...en_US
dc.description.abstractProblém integrace dětí s tělesným nebo duševním handicapem do běžných škol a jejich začlenění do třídního kolektivu je velkým problémem moderního světa. Úspěch nebo neúspěch takové integrace je závislý na mnoha faktorech, mezi které patří především postoje lidí, kteří hrají v integraci největší roli: rodičů, učitelů a v neposlední řadě asistentů, kteří přímo s dítětem pracují a v integraci mu pomáhají. Bakalářská práce se pokouší zhodnotit vzájemnou spolupráci těchto tří hlavních činitelů integrace, a to na základě rozhovorů, které proběhly s několika vybranými asistentkami. Prostřednictvím těchto rozhovorů se zkoumá důležitost postavení učitelé jako zástupce školy, asistenta jako nejbližšího spolupracovníka hendikepovaného dítěte, rodičů jako nepominutelného činitele i nejlepšího znalce dítěte a jejich vzájemné vztahy. Osoba asistenta je v tomto případě klíčová, protože především spolupracuje s dítětem, ale zároveň je také nejbližším spolupracovníkem učitele i rodičů. Jako takový má k celému procesu integrace nejblíže a může ho nejlépe hodnotit. Názory asistentů na práci učitelů a rodičů a na spolupráci s nimi jsou rozčleněny zpracováním jednotlivých rozhovorů a pozornost se zde upírá na několik nejdůležitějších bodů integračních snah: spolupráci s rodiči, spolupráci s učiteli, spolupráci mezi asistentem a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleIntegrace dětí se zdravotním postižením do školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-28
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId82280
dc.title.translatedThe integration of children with health infliction to schoolsen_US
dc.contributor.refereeVojtíšková, Kateřina
dc.identifier.aleph001196255
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csProblém integrace dětí s tělesným nebo duševním handicapem do běžných škol a jejich začlenění do třídního kolektivu je velkým problémem moderního světa. Úspěch nebo neúspěch takové integrace je závislý na mnoha faktorech, mezi které patří především postoje lidí, kteří hrají v integraci největší roli: rodičů, učitelů a v neposlední řadě asistentů, kteří přímo s dítětem pracují a v integraci mu pomáhají. Bakalářská práce se pokouší zhodnotit vzájemnou spolupráci těchto tří hlavních činitelů integrace, a to na základě rozhovorů, které proběhly s několika vybranými asistentkami. Prostřednictvím těchto rozhovorů se zkoumá důležitost postavení učitelé jako zástupce školy, asistenta jako nejbližšího spolupracovníka hendikepovaného dítěte, rodičů jako nepominutelného činitele i nejlepšího znalce dítěte a jejich vzájemné vztahy. Osoba asistenta je v tomto případě klíčová, protože především spolupracuje s dítětem, ale zároveň je také nejbližším spolupracovníkem učitele i rodičů. Jako takový má k celému procesu integrace nejblíže a může ho nejlépe hodnotit. Názory asistentů na práci učitelů a rodičů a na spolupráci s nimi jsou rozčleněny zpracováním jednotlivých rozhovorů a pozornost se zde upírá na několik nejdůležitějších bodů integračních snah: spolupráci s rodiči, spolupráci s učiteli, spolupráci mezi asistentem a...cs_CZ
uk.abstract.enThe problem of integration children with physical or mental handicap to the common schools and their incorporation to the class team is big problem of modern world. Success or failure of such integration depends upon many factors, among which belongs in the first place approach of persons, which play the biggest role in integration: parents, teacher and last but not least assistant, who directly work with child and helping him with the integration. Bachelor work is trying evaluate mutual cooperation of these three chief factors of integration namely on the principles of discourses, that were led with a number of representative assistants. In these interviews is ascertaining importance of position of the teachers like representative of schools, assistant like nearest collaborator with handicapped child and parents like no omissible authority and best expert of that child. Person assistant is in this case pivotal, because assistant cooperate above all with child, but at the same time is nearest collaborator with teachers and parents and from this point of view he is intimately acquainted with the whole process of integration and is able to appraise it. Opinions of assistants on the work of teacher and parents and on cooperation with them are consisted of processing single talk and the attention here is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011962550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV