Kreativní interpretace jako didaktický problém
Creative interpretation as a didactic problem
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2619Identifikátory
SIS: 149367
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wildová, Radka
Slavík, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
23. 2. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Cílem práce je formulovat vzdělávací literární program pro první stupeň základní školy a zároveň tím připravit půdu pro tvůrčí práci na druhém stupni. Program je nazván "Kreativní interpretace" a již samotným požadavkem na kreativitu klade důraz na mezipředmětové vztahy. Kreativní interpretace v rámci literární výchovy by v praxi prostřednictvím učitele umožnila dětem - mimo jiné - přímo se podílet na výstavbě (uměleckého) textu - díla. Do centra výchovného působení se tak dostává (literární) zážitek. Literární úkoly formulované s ohledem na zážitek dětem odkrývají umělecký rozměr textu, tedy nejen jeho první významový plán. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Cílem práce je formulovat vzdělávací literární program pro první stupeň základní školy a zároveň tím připravit půdu pro tvůrčí práci na druhém stupni. Program je nazván "Kreativní interpretace" a již samotným požadavkem na kreativitu klade důraz na mezipředmětové vztahy. Kreativní interpretace v rámci literární výchovy by v praxi prostřednictvím učitele umožnila dětem - mimo jiné - přímo se podílet na výstavbě (uměleckého) textu - díla. Do centra výchovného působení se tak dostává (literární) zážitek. Literární úkoly formulované s ohledem na zážitek dětem odkrývají umělecký rozměr textu, tedy nejen jeho první významový plán. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)