Show simple item record

Creative interpretation as a didactic problem
dc.contributor.advisorMocná, Dagmar
dc.creatorHník, Ondřej
dc.date.accessioned2019-02-19T14:01:43Z
dc.date.available2019-02-19T14:01:43Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2619
dc.description.abstractCílem práce je formulovat vzdělávací literární program pro první stupeň základní školy a zároveň tím připravit půdu pro tvůrčí práci na druhém stupni. Program je nazván "Kreativní interpretace" a již samotným požadavkem na kreativitu klade důraz na mezipředmětové vztahy. Kreativní interpretace v rámci literární výchovy by v praxi prostřednictvím učitele umožnila dětem - mimo jiné - přímo se podílet na výstavbě (uměleckého) textu - díla. Do centra výchovného působení se tak dostává (literární) zážitek. Literární úkoly formulované s ohledem na zážitek dětem odkrývají umělecký rozměr textu, tedy nejen jeho první významový plán. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractCílem práce je formulovat vzdělávací literární program pro první stupeň základní školy a zároveň tím připravit půdu pro tvůrčí práci na druhém stupni. Program je nazván "Kreativní interpretace" a již samotným požadavkem na kreativitu klade důraz na mezipředmětové vztahy. Kreativní interpretace v rámci literární výchovy by v praxi prostřednictvím učitele umožnila dětem - mimo jiné - přímo se podílet na výstavbě (uměleckého) textu - díla. Do centra výchovného působení se tak dostává (literární) zážitek. Literární úkoly formulované s ohledem na zážitek dětem odkrývají umělecký rozměr textu, tedy nejen jeho první významový plán. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKreativní interpretace jako didaktický problémcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-02-23
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId149367
dc.title.translatedCreative interpretation as a didactic problemen_US
dc.contributor.refereeWildová, Radka
dc.contributor.refereeSlavík, Jan
dc.identifier.aleph001831401
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem práce je formulovat vzdělávací literární program pro první stupeň základní školy a zároveň tím připravit půdu pro tvůrčí práci na druhém stupni. Program je nazván "Kreativní interpretace" a již samotným požadavkem na kreativitu klade důraz na mezipředmětové vztahy. Kreativní interpretace v rámci literární výchovy by v praxi prostřednictvím učitele umožnila dětem - mimo jiné - přímo se podílet na výstavbě (uměleckého) textu - díla. Do centra výchovného působení se tak dostává (literární) zážitek. Literární úkoly formulované s ohledem na zážitek dětem odkrývají umělecký rozměr textu, tedy nejen jeho první významový plán. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enCílem práce je formulovat vzdělávací literární program pro první stupeň základní školy a zároveň tím připravit půdu pro tvůrčí práci na druhém stupni. Program je nazván "Kreativní interpretace" a již samotným požadavkem na kreativitu klade důraz na mezipředmětové vztahy. Kreativní interpretace v rámci literární výchovy by v praxi prostřednictvím učitele umožnila dětem - mimo jiné - přímo se podílet na výstavbě (uměleckého) textu - díla. Do centra výchovného působení se tak dostává (literární) zážitek. Literární úkoly formulované s ohledem na zážitek dětem odkrývají umělecký rozměr textu, tedy nejen jeho první významový plán. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV