Kreativní interpretace jako didaktický problém
Creative interpretation as a didactic problem
dissertation thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2619Identifiers
Study Information System: 149367
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Wildová, Radka
Slavík, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 2. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Cílem práce je formulovat vzdělávací literární program pro první stupeň základní školy a zároveň tím připravit půdu pro tvůrčí práci na druhém stupni. Program je nazván "Kreativní interpretace" a již samotným požadavkem na kreativitu klade důraz na mezipředmětové vztahy. Kreativní interpretace v rámci literární výchovy by v praxi prostřednictvím učitele umožnila dětem - mimo jiné - přímo se podílet na výstavbě (uměleckého) textu - díla. Do centra výchovného působení se tak dostává (literární) zážitek. Literární úkoly formulované s ohledem na zážitek dětem odkrývají umělecký rozměr textu, tedy nejen jeho první významový plán. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Cílem práce je formulovat vzdělávací literární program pro první stupeň základní školy a zároveň tím připravit půdu pro tvůrčí práci na druhém stupni. Program je nazván "Kreativní interpretace" a již samotným požadavkem na kreativitu klade důraz na mezipředmětové vztahy. Kreativní interpretace v rámci literární výchovy by v praxi prostřednictvím učitele umožnila dětem - mimo jiné - přímo se podílet na výstavbě (uměleckého) textu - díla. Do centra výchovného působení se tak dostává (literární) zážitek. Literární úkoly formulované s ohledem na zážitek dětem odkrývají umělecký rozměr textu, tedy nejen jeho první významový plán. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)