Certifikace lektorů vzdělávání dospělých
Lecturer's certification of adults education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25841Identifikátory
SIS: 86993
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopecký, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
18. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce se zabývá certifikací lektorů vzdělávání dospělých. Hlavním cílem práce je představit problematiku certifikace lektorů a zanalyzovat situaci na českém trhu vzdělávacích a poradenských společností, které udělují certifikáty a pořádají vzdělávací akce, kde účastník získá odborné lektorské dovednosti. Práce je rozdělena do šesti kapitol. V první kapitole vymezuji cíle práce a představuji terminologii spojenou s certifikací lektorů. Další dvě kapitoly se zaměřují na lektorské zajištění dalšího vzdělávání. Píši v nich mimo jiné o požadavcích na lektora, jeho kvalifikaci, dále o kompetencích, přípravě na výkon lektorského povolání a o multikulturním a interkulturním rozměru jeho práce. Ve čtvrté kapitole popisuji, jaká je současná situace v oblasti zvyšování kvality lektorů a jejich certifikace. Pátá kapitola reflektuje analýzu trhu v České republice ve sféře vzdělávacích a poradenských organizací, kterou jsem prováděla. Zmiňuji zde, jak jsem během analýzy postupovala. Poslední kapitola hlavní textové části vystihuje výstupy z analýzy trhu. Charakterizuji v ní obecné lektorské certifikáty i certifikáty zaměřené na produkt a podmínky jejich udělení.
This thesis is concerned with the lecturer's certification of adult education. The main objective of this work is to present the issue of certification of lecturers and analyze the situation on the Czech market of educational and consulting companies, which grant certificates, and organize educational events, where are the participants gaining tutors' professional skills. The work contains six chapters. In the first chapter are defined the objectives of work and the terminology connected with certified trainers is presented. The next two chapters focus on the lecturer providing continuing education. I write there, inter alia, about the requirements for the lecturer, his qualifications, competencies, preparation for the professional trainer practice and multicultural and intercultural dimension of this work. In the fourth chapter there is described the current situation of improving quality of lecturers and their certification. The fifth chapter reflects the analysis of the market in Czech Republic in the field of educational and consulting organizations, which I conducted. I am mentioning here how I've proceeded during the analysis. The final chapter of the main text describes the outputs from the market analysis. I am characterizing there general lecturers' certificates and certificates focused on product...