Show simple item record

Lecturer's certification of adults education
dc.contributor.advisorMužík, Jaroslav
dc.creatorPolochová, Kristýna
dc.date.accessioned2017-04-20T09:40:21Z
dc.date.available2017-04-20T09:40:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25841
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá certifikací lektorů vzdělávání dospělých. Hlavním cílem práce je představit problematiku certifikace lektorů a zanalyzovat situaci na českém trhu vzdělávacích a poradenských společností, které udělují certifikáty a pořádají vzdělávací akce, kde účastník získá odborné lektorské dovednosti. Práce je rozdělena do šesti kapitol. V první kapitole vymezuji cíle práce a představuji terminologii spojenou s certifikací lektorů. Další dvě kapitoly se zaměřují na lektorské zajištění dalšího vzdělávání. Píši v nich mimo jiné o požadavcích na lektora, jeho kvalifikaci, dále o kompetencích, přípravě na výkon lektorského povolání a o multikulturním a interkulturním rozměru jeho práce. Ve čtvrté kapitole popisuji, jaká je současná situace v oblasti zvyšování kvality lektorů a jejich certifikace. Pátá kapitola reflektuje analýzu trhu v České republice ve sféře vzdělávacích a poradenských organizací, kterou jsem prováděla. Zmiňuji zde, jak jsem během analýzy postupovala. Poslední kapitola hlavní textové části vystihuje výstupy z analýzy trhu. Charakterizuji v ní obecné lektorské certifikáty i certifikáty zaměřené na produkt a podmínky jejich udělení.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is concerned with the lecturer's certification of adult education. The main objective of this work is to present the issue of certification of lecturers and analyze the situation on the Czech market of educational and consulting companies, which grant certificates, and organize educational events, where are the participants gaining tutors' professional skills. The work contains six chapters. In the first chapter are defined the objectives of work and the terminology connected with certified trainers is presented. The next two chapters focus on the lecturer providing continuing education. I write there, inter alia, about the requirements for the lecturer, his qualifications, competencies, preparation for the professional trainer practice and multicultural and intercultural dimension of this work. In the fourth chapter there is described the current situation of improving quality of lecturers and their certification. The fifth chapter reflects the analysis of the market in Czech Republic in the field of educational and consulting organizations, which I conducted. I am mentioning here how I've proceeded during the analysis. The final chapter of the main text describes the outputs from the market analysis. I am characterizing there general lecturers' certificates and certificates focused on product...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleCertifikace lektorů vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-18
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId86993
dc.title.translatedLecturer's certification of adults educationen_US
dc.contributor.refereeKopecký, Martin
dc.identifier.aleph001232689
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá certifikací lektorů vzdělávání dospělých. Hlavním cílem práce je představit problematiku certifikace lektorů a zanalyzovat situaci na českém trhu vzdělávacích a poradenských společností, které udělují certifikáty a pořádají vzdělávací akce, kde účastník získá odborné lektorské dovednosti. Práce je rozdělena do šesti kapitol. V první kapitole vymezuji cíle práce a představuji terminologii spojenou s certifikací lektorů. Další dvě kapitoly se zaměřují na lektorské zajištění dalšího vzdělávání. Píši v nich mimo jiné o požadavcích na lektora, jeho kvalifikaci, dále o kompetencích, přípravě na výkon lektorského povolání a o multikulturním a interkulturním rozměru jeho práce. Ve čtvrté kapitole popisuji, jaká je současná situace v oblasti zvyšování kvality lektorů a jejich certifikace. Pátá kapitola reflektuje analýzu trhu v České republice ve sféře vzdělávacích a poradenských organizací, kterou jsem prováděla. Zmiňuji zde, jak jsem během analýzy postupovala. Poslední kapitola hlavní textové části vystihuje výstupy z analýzy trhu. Charakterizuji v ní obecné lektorské certifikáty i certifikáty zaměřené na produkt a podmínky jejich udělení.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is concerned with the lecturer's certification of adult education. The main objective of this work is to present the issue of certification of lecturers and analyze the situation on the Czech market of educational and consulting companies, which grant certificates, and organize educational events, where are the participants gaining tutors' professional skills. The work contains six chapters. In the first chapter are defined the objectives of work and the terminology connected with certified trainers is presented. The next two chapters focus on the lecturer providing continuing education. I write there, inter alia, about the requirements for the lecturer, his qualifications, competencies, preparation for the professional trainer practice and multicultural and intercultural dimension of this work. In the fourth chapter there is described the current situation of improving quality of lecturers and their certification. The fifth chapter reflects the analysis of the market in Czech Republic in the field of educational and consulting organizations, which I conducted. I am mentioning here how I've proceeded during the analysis. The final chapter of the main text describes the outputs from the market analysis. I am characterizing there general lecturers' certificates and certificates focused on product...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990012326890106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV