Problematika učebních textů z pedagogiky na střední pedagogické škole
Problems of teaching texts in pedagogy at secondary school of education
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25491Identifiers
Study Information System: 82269
Collections
- Kvalifikační práce [22119]
Author
Advisor
Referee
Tvrzová, Ivana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Teacher Education
Department
Department of Education
Date of defense
27. 1. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Cílem diplomové práce Ivety Dřímalové nazvané Problematika učebních textů z pedagogiky na střední pedagogické škole je zmapování současné situace v oblasti učebních textů a učebnic z věd o výchově a vzdělávání. 1.kapitola vyzdvihuje důležitost výuky předmětu pedagogika na střední pedagogické škole a řadí tento předmět do školského systému. Z didaktického hlediska je nahlíženo na obsah předmětu a jeho realizaci ve výuce. Pozornost je zaměřena na výběr učebních textů z pedagogiky na střední pedagogické škole a jejich specifika. Tématu vzdělávacích cílů je věnována kapitola 2. Dále je v této kapitole pojednáno o základních školských dokumentech a didaktické analýze učebních textů. 3. kapitola shrnuje zjištěné poznatky a analyzuje je.
The purpose of the thesis of the author Iveta Dřímalová titled Problems of teaching texts of pedagogy at secondary school of education is find out the current situation in the range of teaching texts and textbooks of education. Chapter One stresses the importance of teaching of pedagogy at secondary school of education and classifies this subject as a part of school system. The content of this subject and its realization in teaching is discussed from the didactic point of view. The attention is directed to the choice of teaching texts of pedagogy at secondary school of education and their specific aspects. Chapter Two deals with educational objectives. Further, this chapter deals with fundamental school documents and the didactic analysis of teaching texts. Chapter Three summarizes findings and analyzes them.