Franchising v mezinárodním právu soukromém
Franchising in Private International Law
rigorous thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/23177Identifiers
Study Information System: 10976
Collections
- Kvalifikační práce [14147]
Author
Advisor
Referee
Růžička, Květoslav
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Department of Business Law
Date of defense
22. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
- 80 - Z pohledu soutěžního práva představují franchisingové dohody formu vertikální kooperace mezi právně samostatnými soutěžiteli. Jde o vztah založený smlouvou, ve které poskytovatel předává příjemci mimo jiné komplex práv k duševnímu vlastnictví, a jeho poskytnutí váže na plnění specifikovaných povinností příjemcem a ustanovení těchto dohod se mohou za určitých okolností dostat do rozporu se soutěžním právem. Obě strany jsou při uzavírání dohody vedeny snahou o získání konkurenční výhody. Koncentrace horizontálních vztahů mezi jednotlivými franchisanty stejného franchisora a vertikálních mezi franchisanty a franchisorem může vést až k získání dominantní pozice těchto soutěžitelů, jehož zneužití by porušovalo práva ostatních soutěžitelů na relevantním trhu. Předmětem zájmu členů řetězce je tak i kartelové (trustové, antimonopolní) právo zajišťující ochranu hospodářské soutěže ve vztahu k výkonu práv duševního vlastnictví a ochraňující soutěžitele před zneužíváním případného dominantního postavení vlastníka těchto práv.269 8. Závěr 269 Problematika soukromoprávní ochrany trhu proti nekalé soutěži je v souvislosti s franchisingem významná zejména z hlediska ochrany práv členů franchisingového řetězce k tzv. zbytkovým statků. - 81 - Ve své práci jsem se pokusila vystihnout problematiku franchisingové...
- 83 - 9. Summary The main purpose in writing this work is to create an awareness and understanding of franchise agreements and to show their efficacy as to legal tool for international business. Franchising could be described as a system of marketing goods or services, which is based upon an ongoing collaboration between legally independent undertakings, the Franchisor and the Franchisee. Franchisor grants Franchisee the right to conduct a business in accordance with the Franchisor's concept. The right entitles the Franchisee, in exchange for a financial consideration, to use the Franchisor's trade name, trademark, service mark, know-how, business and technical methods and other intellectual property rights, supported by continuing commercial and technical assistance, within the framework of a written franchise agreement, concluded between parties. The franchise agreement should reflect the economic interests of the members of the franchised network, protect the Franchisor's industrial and intellectual property rights and also protect the common identity and reputation of the franchised network. International franchising transaction is governing by the law of international business transactions that straddles both the public and the private law. There are plenty of laws relating to this contract but only...