Show simple item record

Franchising in Private International Law
dc.contributor.advisorPauknerová, Monika
dc.creatorŠirůčková, Pavlína
dc.date.accessioned2020-02-17T15:23:36Z
dc.date.available2020-02-17T15:23:36Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23177
dc.description.abstract- 83 - 9. Summary The main purpose in writing this work is to create an awareness and understanding of franchise agreements and to show their efficacy as to legal tool for international business. Franchising could be described as a system of marketing goods or services, which is based upon an ongoing collaboration between legally independent undertakings, the Franchisor and the Franchisee. Franchisor grants Franchisee the right to conduct a business in accordance with the Franchisor's concept. The right entitles the Franchisee, in exchange for a financial consideration, to use the Franchisor's trade name, trademark, service mark, know-how, business and technical methods and other intellectual property rights, supported by continuing commercial and technical assistance, within the framework of a written franchise agreement, concluded between parties. The franchise agreement should reflect the economic interests of the members of the franchised network, protect the Franchisor's industrial and intellectual property rights and also protect the common identity and reputation of the franchised network. International franchising transaction is governing by the law of international business transactions that straddles both the public and the private law. There are plenty of laws relating to this contract but only...en_US
dc.description.abstract- 80 - Z pohledu soutěžního práva představují franchisingové dohody formu vertikální kooperace mezi právně samostatnými soutěžiteli. Jde o vztah založený smlouvou, ve které poskytovatel předává příjemci mimo jiné komplex práv k duševnímu vlastnictví, a jeho poskytnutí váže na plnění specifikovaných povinností příjemcem a ustanovení těchto dohod se mohou za určitých okolností dostat do rozporu se soutěžním právem. Obě strany jsou při uzavírání dohody vedeny snahou o získání konkurenční výhody. Koncentrace horizontálních vztahů mezi jednotlivými franchisanty stejného franchisora a vertikálních mezi franchisanty a franchisorem může vést až k získání dominantní pozice těchto soutěžitelů, jehož zneužití by porušovalo práva ostatních soutěžitelů na relevantním trhu. Předmětem zájmu členů řetězce je tak i kartelové (trustové, antimonopolní) právo zajišťující ochranu hospodářské soutěže ve vztahu k výkonu práv duševního vlastnictví a ochraňující soutěžitele před zneužíváním případného dominantního postavení vlastníka těchto práv.269 8. Závěr 269 Problematika soukromoprávní ochrany trhu proti nekalé soutěži je v souvislosti s franchisingem významná zejména z hlediska ochrany práv členů franchisingového řetězce k tzv. zbytkovým statků. - 81 - Ve své práci jsem se pokusila vystihnout problematiku franchisingové...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.titleFranchising v mezinárodním právu soukromémcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-22
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId10976
dc.title.translatedFranchising in Private International Lawen_US
dc.contributor.refereeRůžička, Květoslav
dc.identifier.aleph001190061
thesis.degree.nameJUDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.cs- 80 - Z pohledu soutěžního práva představují franchisingové dohody formu vertikální kooperace mezi právně samostatnými soutěžiteli. Jde o vztah založený smlouvou, ve které poskytovatel předává příjemci mimo jiné komplex práv k duševnímu vlastnictví, a jeho poskytnutí váže na plnění specifikovaných povinností příjemcem a ustanovení těchto dohod se mohou za určitých okolností dostat do rozporu se soutěžním právem. Obě strany jsou při uzavírání dohody vedeny snahou o získání konkurenční výhody. Koncentrace horizontálních vztahů mezi jednotlivými franchisanty stejného franchisora a vertikálních mezi franchisanty a franchisorem může vést až k získání dominantní pozice těchto soutěžitelů, jehož zneužití by porušovalo práva ostatních soutěžitelů na relevantním trhu. Předmětem zájmu členů řetězce je tak i kartelové (trustové, antimonopolní) právo zajišťující ochranu hospodářské soutěže ve vztahu k výkonu práv duševního vlastnictví a ochraňující soutěžitele před zneužíváním případného dominantního postavení vlastníka těchto práv.269 8. Závěr 269 Problematika soukromoprávní ochrany trhu proti nekalé soutěži je v souvislosti s franchisingem významná zejména z hlediska ochrany práv členů franchisingového řetězce k tzv. zbytkovým statků. - 81 - Ve své práci jsem se pokusila vystihnout problematiku franchisingové...cs_CZ
uk.abstract.en- 83 - 9. Summary The main purpose in writing this work is to create an awareness and understanding of franchise agreements and to show their efficacy as to legal tool for international business. Franchising could be described as a system of marketing goods or services, which is based upon an ongoing collaboration between legally independent undertakings, the Franchisor and the Franchisee. Franchisor grants Franchisee the right to conduct a business in accordance with the Franchisor's concept. The right entitles the Franchisee, in exchange for a financial consideration, to use the Franchisor's trade name, trademark, service mark, know-how, business and technical methods and other intellectual property rights, supported by continuing commercial and technical assistance, within the framework of a written franchise agreement, concluded between parties. The franchise agreement should reflect the economic interests of the members of the franchised network, protect the Franchisor's industrial and intellectual property rights and also protect the common identity and reputation of the franchised network. International franchising transaction is governing by the law of international business transactions that straddles both the public and the private law. There are plenty of laws relating to this contract but only...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011900610106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV