Individualizace metod ve výuce cizího jazyka (na příkladu angličtiny)
Individualization of second language teaching metod (concerning teaching English in particular)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22768Identifikátory
SIS: 74388
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
15. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce Individualizace metod ve výuce cizího jazyka seznamuje s některými možnostmi individualizace jakožto nejen populární, ale především žádoucí formy výuky mimořádně nadaných dětí. Dále představuje mimořádně nadané jako specifickou skupinu žáků a zdůvodňuje důležitost odlišného přístupu k nim především v oblasti kognitivních cílů, která vede používání jiných metod, než které jsou používány ve výuce běžných žáků. V praktické části zjišťuje úroveň informovanosti pedagogů o problematice mimořádně nadaných žáků a ověřuje zaměřenost nadaných dětí primární školy na úlohy rozvíjející vyšší úrovně myšlení. Klíčová slova: Individualizace, diferenciace, mimořádně nadaný žák, metoda vyučování, cizí jazyk - angličtina
The diploma thesis Individualization of second language teaching methods introduces some possibilities how to work with gifted children. It concerns individualization as a popular as well as necessary way of teaching gifted children, also it introduces gifted children as a specific group of pupils and gives reasons for treating them differently in the area of cognitive aims especially that leads to usage of different methods from ones commonly used for teaching ordinary pupils. The practical part of the thesis researches the level of informedness of teachers in gifted children topic and also it verifies the statement of preferring tasks that evolve higher cognitive functions by primary school gifted children. Key words: Individualization, differentiation, gifted pupil, teaching method, foreign language - English