Individualizace metod ve výuce cizího jazyka (na příkladu angličtiny)
Individualization of second language teaching metod (concerning teaching English in particular)
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22768Identifiers
Study Information System: 74388
Collections
- Kvalifikační práce [18052]
Author
Advisor
Referee
Tomková, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce Individualizace metod ve výuce cizího jazyka seznamuje s některými možnostmi individualizace jakožto nejen populární, ale především žádoucí formy výuky mimořádně nadaných dětí. Dále představuje mimořádně nadané jako specifickou skupinu žáků a zdůvodňuje důležitost odlišného přístupu k nim především v oblasti kognitivních cílů, která vede používání jiných metod, než které jsou používány ve výuce běžných žáků. V praktické části zjišťuje úroveň informovanosti pedagogů o problematice mimořádně nadaných žáků a ověřuje zaměřenost nadaných dětí primární školy na úlohy rozvíjející vyšší úrovně myšlení. Klíčová slova: Individualizace, diferenciace, mimořádně nadaný žák, metoda vyučování, cizí jazyk - angličtina
The diploma thesis Individualization of second language teaching methods introduces some possibilities how to work with gifted children. It concerns individualization as a popular as well as necessary way of teaching gifted children, also it introduces gifted children as a specific group of pupils and gives reasons for treating them differently in the area of cognitive aims especially that leads to usage of different methods from ones commonly used for teaching ordinary pupils. The practical part of the thesis researches the level of informedness of teachers in gifted children topic and also it verifies the statement of preferring tasks that evolve higher cognitive functions by primary school gifted children. Key words: Individualization, differentiation, gifted pupil, teaching method, foreign language - English