Sociální komunikace u dětí s vysocefunkčním autismem v předškolním věku
Social Communication in Children with High-Functioning Autism in Preschool Age
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22740Identifiers
Study Information System: 73997
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Šumníková, Pavlína
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology and Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
3. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Předložená diplomová práce se zabývá sociální komunikací u dětí s vysocefunkčním autismem v předškolním věku. Teoretický rámec práce je založen na popisu projevů a možností vzdělávání těchto dětí. Dále pak na vymezení pojmu sociální komunikace. V praktické části je zpracována případová studie sedmiletého chlapce s vysocefunkčním autismem. Největší pozornost je věnována vývoji a nácviku sociální komunikace. Jsou zde uvedeny a rozebrány konkrétní postupy a pomůcky, které se dají k nácviku sociální komunikace využít.
The submitted master thesis is dealing with social communication skills in preschool children with high functioning autism. Theoretical part is based upon description of symptoms and education possibilities of those children. Consecutively the social communication concept is defined. In practical part case study of seven years old boy with high functioning autism is presented. Main attention is paid to development and training of social communication skills. Specific ways and aids that are used to practice social communication are shown.