Zobrazit minimální záznam

Rezultativní diskurzní konektory v odborném textu
dc.contributor.advisorMalá, Markéta
dc.creatorTomešová, Klára
dc.date.accessioned2017-06-01T22:29:25Z
dc.date.available2017-06-01T22:29:25Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2237
dc.description.abstractDiplomová práce porovnává užívání rezultativních diskurzních konektorů ve dvou korpusech sestavených autorem - v korpusu vytvořeném z 43 literárních esejí českých vysokoškolských studentů oboru Anglistika-amerikanistika a v korpusu sestaveném z 34 odborných článků psaných rodilými mluvčími. Hlavním cílem práce bylo zjistit, do jaké míry se studenti v používání rezultativních konektorů shodují s profesionálními autory, a to zejména s ohledem na frekvenci, postavení ve větě a dosah konektorů. Práce ukázala, že studenti rezultativní konektory celkově výrazně nadužívají a zároveň objevila případy nadměrného i nedostatečného užívání jednotlivých konektorů. Dále bylo zjištěno, že jak studenti, tak profesionální autoři obecně dávají přednost počátečnímu postavení rezultativních konektorů ve větě, ale studenti častěji užívají konektory s užším dosahem.cs_CZ
dc.description.abstractThe present thesis compares the use of result/inference discourse connectives in two corpora compiled by the author. The student corpus consists of 43 literary essays by Czech university students of English and American studies and the reference corpus contains 34 journal articles written by native expert writers. The main objective of the thesis was to determine to what extent students resemble professional writers in their use of result/inference connectives with respect to the frequency, position and scope of the connectives. The thesis revealed a strong overall overuse of result/inference connectives by students as well as overuse and underuse of individual connectives. It was also found that both types of writers generally prefer initial to non-initial placement of result/inference connectives; however, students more frequently use the connectives with the immediate scope.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectrezultativní konektorycs_CZ
dc.subjectfrekvencecs_CZ
dc.subjectpostavenícs_CZ
dc.subjectdosahcs_CZ
dc.subjectodborný stylcs_CZ
dc.subjectpokročilí studenti angličtiny jako cizího jazykacs_CZ
dc.subjectresulten_US
dc.subjectinference connectivesen_US
dc.subjectfrequencyen_US
dc.subjectpositionen_US
dc.subjectscopeen_US
dc.subjectacademic writingen_US
dc.subjectadvanced EFL learnersen_US
dc.titleResult/inference discourse connectives in academic textsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-02-01
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId166699
dc.title.translatedRezultativní diskurzní konektory v odborném textucs_CZ
dc.contributor.refereeBrůhová, Gabriela
dc.identifier.aleph002126654
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce porovnává užívání rezultativních diskurzních konektorů ve dvou korpusech sestavených autorem - v korpusu vytvořeném z 43 literárních esejí českých vysokoškolských studentů oboru Anglistika-amerikanistika a v korpusu sestaveném z 34 odborných článků psaných rodilými mluvčími. Hlavním cílem práce bylo zjistit, do jaké míry se studenti v používání rezultativních konektorů shodují s profesionálními autory, a to zejména s ohledem na frekvenci, postavení ve větě a dosah konektorů. Práce ukázala, že studenti rezultativní konektory celkově výrazně nadužívají a zároveň objevila případy nadměrného i nedostatečného užívání jednotlivých konektorů. Dále bylo zjištěno, že jak studenti, tak profesionální autoři obecně dávají přednost počátečnímu postavení rezultativních konektorů ve větě, ale studenti častěji užívají konektory s užším dosahem.cs_CZ
uk.abstract.enThe present thesis compares the use of result/inference discourse connectives in two corpora compiled by the author. The student corpus consists of 43 literary essays by Czech university students of English and American studies and the reference corpus contains 34 journal articles written by native expert writers. The main objective of the thesis was to determine to what extent students resemble professional writers in their use of result/inference connectives with respect to the frequency, position and scope of the connectives. The thesis revealed a strong overall overuse of result/inference connectives by students as well as overuse and underuse of individual connectives. It was also found that both types of writers generally prefer initial to non-initial placement of result/inference connectives; however, students more frequently use the connectives with the immediate scope.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021266540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV