Překážkové dráhy v tělocvičně
Hurdle course in the gymnasium
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22209Identifikátory
SIS: 82152
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrabinec, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
18. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Anotace: Tato diplomová práce se zaměřuje na téma "Překážkové dráhy v tělocvičně". Strukturovaná je do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se autorka zaměřuje na pohybový vývoj dítěte od narození do konce předškolního věku (O - 6 let). Dále tato část obsahuje základní infonnace o pohybovém ústrojí a jeho nejčastěji se vyskytujících ortopedických vadách. Teoretická část také obsahuje přehled pohybových her, pokyny pro jejich bezpečné řízení a upozornění na omezení týkající se některých pohybů vzhledem k vývoji dítěte v předškolním věku. Praktická část diplomové práce se zabývá akčním výzkumem, který je zaměřený na vybavenost tělocvičným nářadím i na postoj učitelek týkající se pohybových aktivit v mateřských školách. Tato část také obsahuje zjišťování, zda mají mateřské školy v Praze 7 tělocvičnu i zahradu. Nedílnou součástí je i popis vytvořené vlastní překážkové dráhy a její ohlas u dětí a učitelek. Pro dosažení cílů byla vybrána metoda rozhovoru, metoda pozorování a pedagogický experiment. Po rozhovoru byla získaná data částečně ověřena v třídních plánech. Klíčová slova: pohyb, pohybový vývoj, pohybové aktivity, pohybový aparát, vady, omezení pohybu
The dissertation concentrates on the theme "The hurdle course in the gymnasium". There are two sections - theoretical and practical. The theoretical section is intent on movement evolution ofchildren between the birth and the end of pre-school age (0 - 6 years). This section also eontains the basic informations about the movement organism and about the most frequent orthopaedistic defects. The theoretical section also contains the summary of movement games and how to do them safety. The authoress is also warning about limits some of movement with regard to the evolution ofchildren in pre-school age. The practical part concentrates on the action research, which is aimed on facilities of P. T. (physical training) equipment and also on the attitude of kindergardens of Prague 7 have gym and garden. This section also indudes descriftion how to build the original hurdle traction and the reaction of pupils and teachers. To reach for the goal the methode of the interview, research was choosen and pedagogical experiment. Due to the interview were the informations partly prooved in class plans. . exercise, movement evolution, movement activity, movement apparatus, defects, movement restrictrietion