Show simple item record

Hurdle course in the gymnasium
dc.contributor.advisorKuhnová, Věra
dc.creatorGrygarová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-19T14:43:25Z
dc.date.available2017-04-19T14:43:25Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22209
dc.description.abstractAnotace: Tato diplomová práce se zaměřuje na téma "Překážkové dráhy v tělocvičně". Strukturovaná je do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se autorka zaměřuje na pohybový vývoj dítěte od narození do konce předškolního věku (O - 6 let). Dále tato část obsahuje základní infonnace o pohybovém ústrojí a jeho nejčastěji se vyskytujících ortopedických vadách. Teoretická část také obsahuje přehled pohybových her, pokyny pro jejich bezpečné řízení a upozornění na omezení týkající se některých pohybů vzhledem k vývoji dítěte v předškolním věku. Praktická část diplomové práce se zabývá akčním výzkumem, který je zaměřený na vybavenost tělocvičným nářadím i na postoj učitelek týkající se pohybových aktivit v mateřských školách. Tato část také obsahuje zjišťování, zda mají mateřské školy v Praze 7 tělocvičnu i zahradu. Nedílnou součástí je i popis vytvořené vlastní překážkové dráhy a její ohlas u dětí a učitelek. Pro dosažení cílů byla vybrána metoda rozhovoru, metoda pozorování a pedagogický experiment. Po rozhovoru byla získaná data částečně ověřena v třídních plánech. Klíčová slova: pohyb, pohybový vývoj, pohybové aktivity, pohybový aparát, vady, omezení pohybucs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation concentrates on the theme "The hurdle course in the gymnasium". There are two sections - theoretical and practical. The theoretical section is intent on movement evolution ofchildren between the birth and the end of pre-school age (0 - 6 years). This section also eontains the basic informations about the movement organism and about the most frequent orthopaedistic defects. The theoretical section also contains the summary of movement games and how to do them safety. The authoress is also warning about limits some of movement with regard to the evolution ofchildren in pre-school age. The practical part concentrates on the action research, which is aimed on facilities of P. T. (physical training) equipment and also on the attitude of kindergardens of Prague 7 have gym and garden. This section also indudes descriftion how to build the original hurdle traction and the reaction of pupils and teachers. To reach for the goal the methode of the interview, research was choosen and pedagogical experiment. Due to the interview were the informations partly prooved in class plans. . exercise, movement evolution, movement activity, movement apparatus, defects, movement restrictrietionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePřekážkové dráhy v tělocvičněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-18
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82152
dc.title.translatedHurdle course in the gymnasiumen_US
dc.contributor.refereeHrabinec, Jiří
dc.identifier.aleph001200659
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csAnotace: Tato diplomová práce se zaměřuje na téma "Překážkové dráhy v tělocvičně". Strukturovaná je do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se autorka zaměřuje na pohybový vývoj dítěte od narození do konce předškolního věku (O - 6 let). Dále tato část obsahuje základní infonnace o pohybovém ústrojí a jeho nejčastěji se vyskytujících ortopedických vadách. Teoretická část také obsahuje přehled pohybových her, pokyny pro jejich bezpečné řízení a upozornění na omezení týkající se některých pohybů vzhledem k vývoji dítěte v předškolním věku. Praktická část diplomové práce se zabývá akčním výzkumem, který je zaměřený na vybavenost tělocvičným nářadím i na postoj učitelek týkající se pohybových aktivit v mateřských školách. Tato část také obsahuje zjišťování, zda mají mateřské školy v Praze 7 tělocvičnu i zahradu. Nedílnou součástí je i popis vytvořené vlastní překážkové dráhy a její ohlas u dětí a učitelek. Pro dosažení cílů byla vybrána metoda rozhovoru, metoda pozorování a pedagogický experiment. Po rozhovoru byla získaná data částečně ověřena v třídních plánech. Klíčová slova: pohyb, pohybový vývoj, pohybové aktivity, pohybový aparát, vady, omezení pohybucs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation concentrates on the theme "The hurdle course in the gymnasium". There are two sections - theoretical and practical. The theoretical section is intent on movement evolution ofchildren between the birth and the end of pre-school age (0 - 6 years). This section also eontains the basic informations about the movement organism and about the most frequent orthopaedistic defects. The theoretical section also contains the summary of movement games and how to do them safety. The authoress is also warning about limits some of movement with regard to the evolution ofchildren in pre-school age. The practical part concentrates on the action research, which is aimed on facilities of P. T. (physical training) equipment and also on the attitude of kindergardens of Prague 7 have gym and garden. This section also indudes descriftion how to build the original hurdle traction and the reaction of pupils and teachers. To reach for the goal the methode of the interview, research was choosen and pedagogical experiment. Due to the interview were the informations partly prooved in class plans. . exercise, movement evolution, movement activity, movement apparatus, defects, movement restrictrietionen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990012006590106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV