Využití metod dramatické výchovy ve vyučování, při prevenci sociálně-psychologických problémů dětí mladšího školního věku
Using the methods of dramatic education in teaching pre-school children with precaution of social-psychological problems
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22201Identifikátory
SIS: 83590
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
17. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato diplomová práce se zabývá prevencí šikany na prvním stupni základní školy s využitím metod dramatické výchovy. Hlavní částí práce je teoreticky zpracovaný, následně zrealizovaný a zhodnocený projekt zaměřený na zlepšení sociálních vztahů třídy 1. stupně základní školy, při kterém se žáci seznámili s metodami dramatické výchovy. Projekt se opírá o metodickou složku a teoretickou část, kde jsou popsány metody dramatické výchovy, rozebrána specifika dětí mladšího školního věku a jejich nejčastější sociálně-psychologický problém, tedy šikana. V závěru teoretické části jsou vypsány některé pražské odborné organizace věnující se tomuto problému.
This diploma thesis considers precaution of chicane at the primary schools using methods of dramatic education. The main part of this work is theoretical, followed by a project of implementation and evaluation focused on improving social relations in primary school classes, where the methods of dramatic education are presented to the students. The project is based on a methodic and theoretical part. These both parts describe the methods of dramatic education, specifics of pre-school children and their most frequent social-psychological problem, the mentioned chicane. Conclusion of the theoretical part includes a list of some Prague organizations specialized on this problem.