dc.contributor.advisor | Hric, Jan | |
dc.creator | Hamplová, Romana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T12:57:28Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T12:57:28Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21850 | |
dc.description.abstract | V této práci implementujeme řešič taktických cílů pro hru Go (např. zajmutí kamenů, spojení skupin). Tento řešiš je založen na rozpoznávání tvarů kamenů na desce a výběrů tahů podle předdefi novaných vzorů. Hlavní částí práce je analýza a návrh vhodné reprezentace vzorů pro zachycení typických situací a jejich řešení za útočníka i obránce. Uživatelské rozhraní programu umožňuje spouštění řešiče včetně možnosti zadávání druhu taktického cíle, vytváření nových vzorů a editaci celé databáze uložených vzorů. Součástí je i připravená databáze vzorů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work implements a solver for tactical goals in the game of Go (for example capturing stones, connecting groups). The solver is based on recognizing the shapes of stones on the desk and choosing the moves from prede ned patterns and the follow-up moves. The main part of this work features analysis and proposal of convenient representation of patterns which follow typical situations in the game and their solving considering both the attacker and the defender. User interface of the program allows execution of the solver including selection of the type of the tactical goal, creating new patterns and editing the whole database of patterns. The work also contains a precreated pattern database. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Použití vzorů při hře Go | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-14 | |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 136043 | |
dc.title.translated | Applications of Patterns in Game Go | en_US |
dc.contributor.referee | Majerech, Vladan | |
dc.identifier.aleph | 001578399 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | V této práci implementujeme řešič taktických cílů pro hru Go (např. zajmutí kamenů, spojení skupin). Tento řešiš je založen na rozpoznávání tvarů kamenů na desce a výběrů tahů podle předdefi novaných vzorů. Hlavní částí práce je analýza a návrh vhodné reprezentace vzorů pro zachycení typických situací a jejich řešení za útočníka i obránce. Uživatelské rozhraní programu umožňuje spouštění řešiče včetně možnosti zadávání druhu taktického cíle, vytváření nových vzorů a editaci celé databáze uložených vzorů. Součástí je i připravená databáze vzorů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work implements a solver for tactical goals in the game of Go (for example capturing stones, connecting groups). The solver is based on recognizing the shapes of stones on the desk and choosing the moves from prede ned patterns and the follow-up moves. The main part of this work features analysis and proposal of convenient representation of patterns which follow typical situations in the game and their solving considering both the attacker and the defender. User interface of the program allows execution of the solver including selection of the type of the tactical goal, creating new patterns and editing the whole database of patterns. The work also contains a precreated pattern database. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015783990106986 | |