Show simple item record

An audiovisual work
dc.contributor.advisorKřesťanová, Veronika
dc.creatorVarjassyová, Martina
dc.date.accessioned2017-04-18T08:32:23Z
dc.date.available2017-04-18T08:32:23Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20161
dc.description.abstractZávěr Ve své diplomové práci jsem se zabývala českou právní úpravou audiovizuálního díla, která se nachází zejména v zákoně č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským. V souladu s principem materiální pravdy, který ovládá české autorské právo, je dle této právní úpravy za autora, dle mého názoru spravedlivě, považován režisér. Rovněž se domnívám, že výrobci audiovizuálního díla, jakožto osobě, která se na vytvoření audiovizuálního díla zpravidla finančně podílí nejvíc, autorský zákon poskytuje dostatečnou ochranu prostřednictvím zákonné domněnky a práva, které výrobce audiovizuálního díla požívá jako výrobce zvukově obrazového záznamu. Při zpracovávání veřejnoprávní úpravy audiovizuálních děl, která se nachází zejména v zákoně č. 273/1993 Sb., o některých podmínkách výroby, šíření a archivování audiovizuálních děl, jsem se více věnovala otázce jednotného systému označování audiovizuálních děl, který by řešil otázku věkové přístupnosti těchto děl, podobně jak je tomu v již fungujícím systému v Nizozemsku. Stejné označení přístupnosti by se podle něj používalo nejen v kinech, ale i v televizi či prodejnách a půjčovnách a rodič by byl mnohem detailněji informován o obsahu audiovizuálního díla, nemluvě o tom, že by se pak určitá audiovizuální díla vysílala v době, stanovené...cs_CZ
dc.description.abstractResumé: Audiovisual work The purpose of my thesis is to analyze legal regulations of audiovisual work in Czech Republic, contained in The Act No. 121/2000 Coll. (Copyright Act). The reason for my research is that audiovisual work is a very interesting subject from legal point of view, especially due to its complex nature. The thesis is composed of seven chapters, each of them dealing with different aspects of audiovisual work. Chapter One is introductory and defines the concept of audiovisual work. The chapter is subdivided into three parts. Part One describes relevant legislation. Part Two deals with concept of audiovisual work and its characterization and Part Three describes categorization of audiovisual work. Chapter Two examines author's works used in audiovisual work. Chapter Tree describes problem of authorship of audiovisual work. Chapter Four, consisting of four parts, concentrates on problems of audiovisual works copyrights. Part One focuses on license contract in general. Parts Two and Three investigate license contract between an author of audiovisual work and a producer of audiovisual records and also license contract between an author of work used in audiovisual work and a producer of audiovisual records. Part Four addresses the issue of personal rights of author of audiovisual work. Chapter...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.titleDíla audiovizuálnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-04-16
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId64575
dc.title.translatedAn audiovisual worken_US
dc.contributor.refereeHolcová, Irena
dc.identifier.aleph001118558
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZávěr Ve své diplomové práci jsem se zabývala českou právní úpravou audiovizuálního díla, která se nachází zejména v zákoně č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským. V souladu s principem materiální pravdy, který ovládá české autorské právo, je dle této právní úpravy za autora, dle mého názoru spravedlivě, považován režisér. Rovněž se domnívám, že výrobci audiovizuálního díla, jakožto osobě, která se na vytvoření audiovizuálního díla zpravidla finančně podílí nejvíc, autorský zákon poskytuje dostatečnou ochranu prostřednictvím zákonné domněnky a práva, které výrobce audiovizuálního díla požívá jako výrobce zvukově obrazového záznamu. Při zpracovávání veřejnoprávní úpravy audiovizuálních děl, která se nachází zejména v zákoně č. 273/1993 Sb., o některých podmínkách výroby, šíření a archivování audiovizuálních děl, jsem se více věnovala otázce jednotného systému označování audiovizuálních děl, který by řešil otázku věkové přístupnosti těchto děl, podobně jak je tomu v již fungujícím systému v Nizozemsku. Stejné označení přístupnosti by se podle něj používalo nejen v kinech, ale i v televizi či prodejnách a půjčovnách a rodič by byl mnohem detailněji informován o obsahu audiovizuálního díla, nemluvě o tom, že by se pak určitá audiovizuální díla vysílala v době, stanovené...cs_CZ
uk.abstract.enResumé: Audiovisual work The purpose of my thesis is to analyze legal regulations of audiovisual work in Czech Republic, contained in The Act No. 121/2000 Coll. (Copyright Act). The reason for my research is that audiovisual work is a very interesting subject from legal point of view, especially due to its complex nature. The thesis is composed of seven chapters, each of them dealing with different aspects of audiovisual work. Chapter One is introductory and defines the concept of audiovisual work. The chapter is subdivided into three parts. Part One describes relevant legislation. Part Two deals with concept of audiovisual work and its characterization and Part Three describes categorization of audiovisual work. Chapter Two examines author's works used in audiovisual work. Chapter Tree describes problem of authorship of audiovisual work. Chapter Four, consisting of four parts, concentrates on problems of audiovisual works copyrights. Part One focuses on license contract in general. Parts Two and Three investigate license contract between an author of audiovisual work and a producer of audiovisual records and also license contract between an author of work used in audiovisual work and a producer of audiovisual records. Part Four addresses the issue of personal rights of author of audiovisual work. Chapter...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV