Připravenost začínajícího učitele na práci s integrovaným žákem
Readiness of the beginning teacher for the work with an integrated pupil
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20049Identifikátory
SIS: 70716
Kolekce
- Kvalifikační práce [18099]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá problematikou práce s integrovaným žákem. Je určena zejména pro začínající učitele. Vysvětluje důležité pojmy týkající se integrace postižených žáků do základní školy. Popisuje vývoj, historické přístupy a objasňuje základní legislativní zakotvení. Zaměřuje se mimo jiné též na sestavování individuálního vzdělávacího plánu, slovní hodnocení a spoluprácí s odbornými pracovišti. Součástí práce je průzkum v oblasti připravenosti studentů Učitelství pro 1 .stupeň ZŠ na pedagogické fakultě orientovaný na subjektivní názor na připravenost a dovednost učit integrovaného žáka ve své třídě.
This thesis deals with the issues of the work with an integrated pupil. It is particularly dedicated to the beginning teachers. It explains the important terms concerning the integration of the handicapped pupils into the basic school education. It describes the development, historical attitudes and explains the basic legal principles. Besides that, it is focused on the arranging of individual educational schedule, oral assessment and cooperation with the special institutions. A substantial part of this piece of work is the survey in the area of preparedness of the students of the field of study "Teaching for the 1.stage of the basic school", aimed at the subjective opinion of the readiness and skillfulness to educate the integrated pupil in her / his class.