Vývoj pokrytí ženského fotbalu ve vybraných českých médiích v letech 2012 a 2022
Evolution of coverage of women's football in selected Czech media in years 2012 and 2022
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/193760/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193760Identifiers
Study Information System: 252073
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Turková, Kateřina
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies:Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
11. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
mediální analýza, ženský fotbal, iDNES.cz, iSport.cz, deník Sport, Mladá fronta DNESKeywords (English)
media analysis, women's football, iDNES.cz, iSport.cz, deník Sport, Mladá fronta DNESBakalářská práce s názvem "Vývoj pokrytí ženského fotbalu ve vybraných českých médiích v letech 2013 a 2023" se zabývá proměnou informování o ženském fotbale ve vybraných českých médiích. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy práce zobrazuje, jak se mezi lety projevila zvýšená popularita ženského fotbalu na obsahu českých médií. V analýze jsou mezi sebou srovnány nejen zkoumané roky, ale i vybraná média podle zaměření a typu nosiče. Práce vychází z hypotézy, že s přibývající popularitou přibyl počet článků a jejich typů, více příspěvků vyprodukují sportovní a online média, ale ta tištěná nabídnou více rozšiřujících zpráv.
Bachelor's thesis named "Evolution of coverage of women's football in selected Czech media in years 2013 and 2023" covers the transformation of coverage of women's football in chosen Czech media. The thesis uses quantitative content analysis to show how the increased popularity of women's football has an impact on the content of Czech media. Analysis compares not only the researched years, but also the chosen media depending on their specialization or carrier. The thesis works on the assumption that with the popularity of women's football also increased the number and types of contributions, the sports and online media will produce more contributions, but the print will offer more extending news.