Hledat
Zobrazují se záznamy 1-7 z 7
Spolupráce školy a rodiny jako základ fungujícího partnerství
Cooperation between school and family as the foundation of efektive partnership
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 13. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tématem diplomové práce je v teoretické části poukázat na význam komunikace a spolupráce škol a rodin z hlediska dětí, z pohledu rodin i učitelů a škol. Dále se práce zabývá průzkumem ve zlepšení vztahů mezi školou a rodiči ...
The thesis deals with the theoretical part to highlight the importance of cooperation between schools and families in terms of children, from the perspective of families and teachers and schools. Furthermore, the work deals ...
The thesis deals with the theoretical part to highlight the importance of cooperation between schools and families in terms of children, from the perspective of families and teachers and schools. Furthermore, the work deals ...
Klíčové vzpomínky studentů učitelství na primární školu
Key memories of teacher profession students for their primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá pojetím vyučování studentů učitelství 1. stupně na počátku studia, kdy je ovlivněno z velké části jejich subjektivními prožitky v roli žáků. Cílem výzkumu práce je charakterizovat toto pojetí na ...
This thesis deals with the concept of teaching for students teaching in primary schools. Students who begin studying and are influenced by subjective experiences from the days when they were themselves pupils in primary ...
This thesis deals with the concept of teaching for students teaching in primary schools. Students who begin studying and are influenced by subjective experiences from the days when they were themselves pupils in primary ...
Čtenářské portfolio jako prostředek rozvoje a sledování zájmu žáků 1.stupně ZŠ o čtenářství
Reading portfolio as a means of development and monitoring of primary school children interest in reading
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tomková, Anna
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 18. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá čtenářským portfoliem jako jedním z prostředků, pomocí kterých lze rozvíjet a sledovat čtenářství žáků 1. stupně ZŠ. Zaměřuje se na strategie a metody rozvoje dětského čtenářství a čtenářské ...
This thesis deals with a reading portfolio as one of the means, by which children's reading can be developed and monitored at elementary schools. It focuses on strategies and methods of children's reading skills' development. ...
This thesis deals with a reading portfolio as one of the means, by which children's reading can be developed and monitored at elementary schools. It focuses on strategies and methods of children's reading skills' development. ...
Postupy rozvoje čtenářské gramotnosti v podmínkách malotřídní školy
Procedures for the development of literacy in terms of the small school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tomková, Anna
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 18. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Predmetem predkladane diplomove prace je problematika rozvoje ctenarske gramotnosti zaků primarního vzdelavaní prostrednictvím podmínek, ktere nabízí malotrídní skola. Cílem prace je analýza mozností rozvoje ctenarske ...
The subject of this thesis is the issue of the development of literacy skills of pupils in primary education through conditions offered by small schools. The aim is to analyze the possibility of developing reading literacy ...
The subject of this thesis is the issue of the development of literacy skills of pupils in primary education through conditions offered by small schools. The aim is to analyze the possibility of developing reading literacy ...
Historický vývoj školy v Loděnici v regionálním kontextu
Historical development of the Loděnice school in the context of its region
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Uhlířová, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem práce je doložit a zmapovat souvislý vývoj školství v obci Loděnice v berounském regionu, v němž se nachází. Prvořadým pramenem, se kterým autorka pracuje, jsou školní kroniky uložené ve Státním okresním archivu v ...
The aim of this thesis is to show evidence and map a continuous educational development in the town of Loděnice in the Beroun region, where it is situated. The primary resources the author works with are school chronicles ...
The aim of this thesis is to show evidence and map a continuous educational development in the town of Loděnice in the Beroun region, where it is situated. The primary resources the author works with are school chronicles ...
Rozvoj samostatnosti žáků projektovou metodou
Development of pupils' independence by using the project method
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tomková, Anna
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 18. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem předložené diplomové práce je na základě vlastní zkušenosti zjistit, zda lze rozvíjet samostatnost žáků prostřednictvím projektové metody. Diplomová práce je členěna na dvě hlavní části: část teoretickou a část ...
The aim of this thesis is to determine whether it is possible to develop pupils' independence by way of the project method, which is based on my own practical experience. The thesis is divided into two main parts: the ...
The aim of this thesis is to determine whether it is possible to develop pupils' independence by way of the project method, which is based on my own practical experience. The thesis is divided into two main parts: the ...
Metody RWCT na počátku školní docházky
RWCT methods at the start of the school attendance
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tomková, Anna
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 18. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá využitím metod RWCT na počátku školní docházky. Zkoumá vhodné podmínky pro práci pomocí metod RWCT. Zabývá se výběrem metody prvopočátečního čtení a vhodnými výukovými materiály s ohledem na práci ...
The aim of this thesis was to study RWCT methods used at the beginning of a school attendance and to study appropriate conditions for applying RWCT methods. The thesis deals with searching for the best method of the very ...
The aim of this thesis was to study RWCT methods used at the beginning of a school attendance and to study appropriate conditions for applying RWCT methods. The thesis deals with searching for the best method of the very ...