Klíčové vzpomínky studentů učitelství na primární školu
Key memories of teacher profession students for their primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83271Identifikátory
SIS: 161297
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horáčková, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
student učitelství, klíčové vzpomínky, učitelská profese, vyučovací styly, motivace, mladší školní věk, inspirace ke studiuKlíčová slova (anglicky)
inspiration to study, key memories, student teacher, motivation, teaching profession, teaching styles, younger school ageDiplomová práce se zabývá pojetím vyučování studentů učitelství 1. stupně na počátku studia, kdy je ovlivněno z velké části jejich subjektivními prožitky v roli žáků. Cílem výzkumu práce je charakterizovat toto pojetí na základě výpovědí studentů a zjistit, zda mají studenti pedagogiky tendenci se těmto vzorům, které provázely toto jejich životní období, spíše přibližovat či vyvarovat. Teoretická část se prolíná s výzkumnou. Výpovědi studentů jsou doplněny o poznatky z odborné literatury. Část práce je věnována definování dlouhodobé paměti a část stresu a hodnocení, jakožto opakovaně zmiňovaným důležitým aspektům ovlivňujících vzpomínky studentů. Dále práce popisuje studenta učitelství a jeho počáteční připravenost a s tím spojené požadavky pro kvalitní plnění studia. Ve druhé části práce se pozornost přesouvá na vyučovací styly učitelů a tzv. doporučení, kterými by se měli obecně učitelé řídit. Výzkum společně s oporou o literaturu dokazuje, že učitel má na žáka jednoznačně velký vliv.
This thesis deals with the concept of teaching for students teaching in primary schools. Students who begin studying and are influenced by subjective experiences from the days when they were themselves pupils in primary school. Objective of this research is the context characterized by the testimony of students. Determine whether they have a tendency to imitating patterns from elementary school, or avoid mistakes that they saw in them. The theoretical part is intertwined with the research. Testimonies of students are supplemented by findings from the literature. One section is devoted to defining the long-term memory and one part belongs to two terms. Stress and evaluation, they often repeat, thus have increased influence on memories. Thesis also describes how the student teacher is ready for the beginning of his career and with it related requirements, which must be fulfilled for graduation. In the second part, the focus shifts to the teaching styles of teachers and recommendation, which the teacher should follow. Research together with the support of the literature shows that teacher has a great influence on pupils.