Metody RWCT na počátku školní docházky
RWCT methods at the start of the school attendance
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75607Identifikátory
SIS: 159594
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
český jazyk, počátek školní docházky, uspořádání školní třídy, genetická metoda čtení, výukové materiály pro genetickou metodu čtení, metody RWCT, třífázový model E-U-R, výukové lekceKlíčová slova (anglicky)
czech language, school beginning, classroom arrangement, phonics reading method, teaching materials for phonics reading method, RWCT methods, three-phase model of E-U-R educationDiplomová práce se zabývá využitím metod RWCT na počátku školní docházky. Zkoumá vhodné podmínky pro práci pomocí metod RWCT. Zabývá se výběrem metody prvopočátečního čtení a vhodnými výukovými materiály s ohledem na práci pomocí metod kritického myšlení. Popisuje třífázový model učení E-U-R a vybrané metody kritického myšlení. Praktická část obsahuje výukové lekce zpracované pomocí metod RWCT a shrnuje závěry akčního výzkumu. Výsledky práce zjišťují, že pokud mají žáci na počátku školní docházky vytvořené vhodné podmínky, jsou schopní pracovat vybranými metodami RWCT.
The aim of this thesis was to study RWCT methods used at the beginning of a school attendance and to study appropriate conditions for applying RWCT methods. The thesis deals with searching for the best method of the very initial pupils reading and also appropriate teaching materials with regard to RWCT. There is described a three-phase model of E-U-R education and selected method of critical thinking. The practical part of the thesis contains preparation for lessons processed using RWCT methods and summarizes results of pedagogical action research. The outcomes of the thesis confirm that if pupils have suitable conditions at the beginning of a school attendance, they are able to use RWCT methods in practise.