Negativní reklama před druhým kolem prezidentských voleb 2023
Negative Advertising before the Second Round of the Presidential Elections in 2023
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192481Identifiers
Study Information System: 261403
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Mlejnek, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Political Science and International Relations
Department
Department of Political Science
Date of defense
6. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Negativní reklama, populismus, politická komunikace, sociální sítě, Andrej Babiš, prezidentské volbyKeywords (English)
Negative advertising, populism, political communication, social networks, Andrej Babiš, presidential electionTato bakalářská práce se zabývá předvolební kampani prezidentského kandidáta Andreje Babiše před druhým kolem české prezidentské volby v roce 2023. Věnuje se především vztahu negativní politické komunikace, populismu a sociálním sítím, kdy předmětem výzkumu jsou pro tuto práci příspěvky Andreje Babiše na sociální síti Facebook v mezidobí mezi prvním a druhým kolem prezidentské volby.
This bachelor's thesis focuses on the election campaign of the presidential candidate Andrej Babiš before the second round of the Czech presidential election in 2023. It focuses mainly on the relationship between negative political communication, populism, and social networks, where the subject of the research are Andrej Babiš's posts on Facebook in the interim period between the first and second round of the presidential election.