Hledat
Zobrazují se záznamy 1-5 z 5
Česká krajní pravice v médiích a ve veřejném mínění
Czech far-right in massmedia and in public opinion
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Lupač, Petr
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 05. 02. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: 1 Abstrakt Diplomová práce se zabývá prezentací krajně pravicové scény v masmédiích a ve spojení s vybranými kapitolami veřejného mínění za časové období 2011-2013. Teoretická část práce má tři hlavní části, část věnovanou ...
6 Abstract This thesis deals with the presentation of the Czech far-right in mass media and in connection with selected chapters of public opinion in 2011-2013. The theoretical part of the thesis consists of three parts, ...
6 Abstract This thesis deals with the presentation of the Czech far-right in mass media and in connection with selected chapters of public opinion in 2011-2013. The theoretical part of the thesis consists of three parts, ...
Obraz islámu v českých médiích
The image of Islam in Czech massmedia
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Lupač, Petr
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 22. 06. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem této práce je analýza mediálních reprezentací islámu v českých médiích za pomocí kvantitativní analýzy mediálního obsahu a kvalitativní analýzy mediálních obrazů a korespondence obrazů s mluveným textem. V teoretické ...
The objective of this paper is to analyse media representations of Islam in the Czech media using quantitative analysis and qualitative content analysis of media images as well as the correspondence between images and ...
The objective of this paper is to analyse media representations of Islam in the Czech media using quantitative analysis and qualitative content analysis of media images as well as the correspondence between images and ...
Sociální reklama v České republice
Social marketing in The Czech Republic
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vinopal, Jiří
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 02. 02. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Bakalářská práce s názvem "Sociální reklama v České republice" se zabývá specifickým propagačním prostředkem sociálního marketingu, kterému je nejčastěji připisován termín sociální reklama. Kromě jejího zasazení do širšího ...
Bachelor thesis entitled "Social advertising in the Czech Republic" is focused on a specific promotional tool of social marketing, which is most often termed as social advertising. In addition to its insertion into the ...
Bachelor thesis entitled "Social advertising in the Czech Republic" is focused on a specific promotional tool of social marketing, which is most often termed as social advertising. In addition to its insertion into the ...
Analýza jarní vládní krize krize 2011
Analysis of the Goverment's Spring Crises in 2011
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Lupač, Petr
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 20. 06. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Bakalářká práce Analýza jarní vládní krize 2011 se věnuje procesu intermediálního nastolování agendy v období od dubna do června 2011. V rámci empirické části jsou s využitím kvantitativní obsahové analýzy zkoumány explicitní ...
The graduation thesis Analysis of the Spring Governmental Crises in 2011 deals with the process of the intermedia agenda setting during the period from April to June 2011. Within the scope of the empirical part, the explicit ...
The graduation thesis Analysis of the Spring Governmental Crises in 2011 deals with the process of the intermedia agenda setting during the period from April to June 2011. Within the scope of the empirical part, the explicit ...
Nacionalistický diskurz v Bosně a Hercegovině - obraz občanské války z let 1992-1995 v současných bosenskosrbských a bosňáckých médiích
Nationalist Discourse in Bosnia and Herzegovina: Civil War Images from 1992-1995 in Current Bosnian-Serb and Bosniak Media
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Lupač, Petr
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 17. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: (česky) Práce se zabývá reprezentací občanské války v Bosně a Hercegovině (BaH) médii vlivnými mezi Bosňáky a bosenskými Srby. V úvodní části je shrnut průběh války a stručně představena současná společenská situace v zemi. ...
(in English): The thesis deals with representations of civil war in Bosnia and Herzegovina in the media that are influential among Bosniaks and Bosnian Serbs. The introduction summarizes the course of the war and briefly ...
(in English): The thesis deals with representations of civil war in Bosnia and Herzegovina in the media that are influential among Bosniaks and Bosnian Serbs. The introduction summarizes the course of the war and briefly ...