Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 10
Problematika nerovností v přístupu ke vzdělávání na počátku 21. století z pohledu politických dokumentů mezinárodních organizací
The Issue of Inequalities in Access to Education at the Beginning of the 21st Century from the Perspective of Policy Documents of International Organizations
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopecký, Martin
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 22. 06. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: 5 Abstrakt Celoživotní vzdělávání a učení je nezbytnou podmínkou úspěšného a plnohodnotného života v současném globalizovaném světě. Deklarovanou snahou mezinárodních organizací (UNESCO, WB, OECD, WTO, EU a dalších) je ...
6 Abstract Lifelong education and learning is an important condition for a successful and fulfilling life in today's globalized world. To provide education for all is declared effort of international organizations (UNESCO, ...
6 Abstract Lifelong education and learning is an important condition for a successful and fulfilling life in today's globalized world. To provide education for all is declared effort of international organizations (UNESCO, ...
Vzdělávací instituce: Podnikání v turbulentní době
Educational institutions: Business in a turbulent times
Diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mužík, Jaroslav
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 19. 09. 2011
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: "Vzdělávací instituce: podnikání v turbulentní době". Diplomová práce s názvem "Vzdělávací instituce: podnikání v turbulentní době" je zaměřena na aktuální problémy týkající se fungování institucí vzdělávání dospělých v ...
"Educational institutions: business in turbulent times". Diploma thesis named "Educational institutions: business in turbulent times" is focused on actual problems concerning business of adult education institutions during ...
"Educational institutions: business in turbulent times". Diploma thesis named "Educational institutions: business in turbulent times" is focused on actual problems concerning business of adult education institutions during ...
Strategie překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých
Strategies for Overcoming Barriers to Participation in Adult Education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopecký, Martin
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 14. 09. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce se věnuje problematice bariér v účasti na vzdělávání dospělých. Na základě reflexe soudobých teoretických poznatků o nerovnostech v účasti na vzdělávání dospělých a bariér v účasti na vzdělávání dospělých ...
This thesis deals with the issue of barriers to participation in adult education. Survey, which investigates the strategies used for overcoming the barriers to participation in adult education by parents on parental leave, ...
This thesis deals with the issue of barriers to participation in adult education. Survey, which investigates the strategies used for overcoming the barriers to participation in adult education by parents on parental leave, ...
Vzdělávací aktivity v rodinných a mateřských centrech
Educational Activities in Family and Maternity Centers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopecký, Martin
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 20. 06. 2011
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Resumé Diplomová práce "Vzdělávací aktivity v rodinných a mateřských centrech" pojednává o problematice rodinných a mateřských center v České republice. Práce nahlíží na změny v rolích mateřství a otcovství, následovně je ...
The thesis "Educational Activities in Family and Maternity Centers" discusses family and maternity centers in Czech republic. The work explores the changes in the roles of motherhood and fatherhood and puts them into the ...
The thesis "Educational Activities in Family and Maternity Centers" discusses family and maternity centers in Czech republic. The work explores the changes in the roles of motherhood and fatherhood and puts them into the ...
Současný pohled mezinárodních organizací na koncept celoživotního učení - srovnání UNESCO a OECD
Contemporary Perspectives of International Organisations on the Concept of Lifelong Learning - A Comparison of UNESCO and OECD
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopecký, Martin
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 18. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce představuje koncept celoživotního učení jako ambiciózní politický projekt, který se zrodil na poli mezinárodních organizací počátkem 70. let a jehož dopad dnes sahá daleko za hranice národních států i ...
This diploma thesis presents the concept of lifelong learning as an ambitious political project born in the field of international organisations at the beginning of the 1970s which now reaches far beyond the borders of ...
This diploma thesis presents the concept of lifelong learning as an ambitious political project born in the field of international organisations at the beginning of the 1970s which now reaches far beyond the borders of ...
Vzdělávání dospělých v pojetí Cyrila O. Houlea
Cyril O. Houle's Concept of Adult Education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Dvořáková, Miroslava
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 06. 09. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá dílem Cyrila Orvina Houlea, jeho hlavními myšlenkami a vlivem na teorii i praxi vzdělávání dospělých ve Spojených státech amerických. Cílem diplomové práce je na základě analýzy primárních a ...
The master's thesis is focused on work of Cyril Orvin Houle, key thoughts and the influence on a theory and a practise of the adult education in the United States of America. The key objective of the thesis is introduce ...
The master's thesis is focused on work of Cyril Orvin Houle, key thoughts and the influence on a theory and a practise of the adult education in the United States of America. The key objective of the thesis is introduce ...
Vývoj právní úpravy vzdělávání dospělých v České republice
The Development of the Legal Regulation of Adult Education in the Czech Republic
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šerák, Michal
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 14. 09. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce Vývoj právní úpravy vzdělávání dospělých v České republice se zabývá právní úpravou vzdělávání dospělých v České republice a jejími historickými, společenskými i mezinárodněpolitickými souvislostmi. Práce ...
The thesis The Development of the Legal Regulation of Adult Education in the Czech Republic addresses the legal regulation of adult education in the Czech Republic and its historical, social and international political ...
The thesis The Development of the Legal Regulation of Adult Education in the Czech Republic addresses the legal regulation of adult education in the Czech Republic and its historical, social and international political ...
Evropský program Grundtvig jako jedna z možností profesního rozvoje jedinců v oblasti vzdělávání dospělých
European programme Grundtvig as an option of persons' development in adult education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tureckiová, Michaela
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 07. 02. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: a klíčová slova Diplomová práce "Evropský program Grundtvig jako jedna z možností profesního rozvoje jedinců v oblasti vzdělávání dospělých" je pojata jako analytický pohled na oblast celoživotního učení a vzdělávání se ...
and keywords The thesis "European programme Grundtvig as an option of persons' development in adult education" is conceived as an analytical insight into lifelong learning and education with an orientation on European ...
and keywords The thesis "European programme Grundtvig as an option of persons' development in adult education" is conceived as an analytical insight into lifelong learning and education with an orientation on European ...
Problematika nerovností v přístupu ke vzdělávání na přelomu 20. a 21. století z pohledu politických dokumentů mezinárodních organizací
The Issue of Inequalities in Access to Education at the Turn of th 20th and 21st Century from the Perspective of Policy Documents of International Organizations
Diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopecký, Martin
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 18. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: 4 Abstrakt Celoživotní učení je nezbytnou podmínkou úspěšného a plnohodnotného života v současném globalizovaném světě. I když je deklarovanou snahou mezinárodních organizací (UNESCO, WB, OECD, WTO, EU a další) zajistit ...
5 Abstract Lifelong learning is an important condition for a successful and fulfilling life in today's globalized world. Although the declared efforts of international organizations (UNESCO, WB, OECD, WTO, EU, etc.) to ...
5 Abstract Lifelong learning is an important condition for a successful and fulfilling life in today's globalized world. Although the declared efforts of international organizations (UNESCO, WB, OECD, WTO, EU, etc.) to ...
Zhodnocení možností aplikace webinářů pro pracovníky v oblasti školství v Libereckém kraji
Evaluation of implementation webinars to further teachers education in Liberec region
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Eger, Ludvík
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 21. 09. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Práce je zaměřena na oblast synchronního online vzdělávání prostřednictvím virtuálních učeben a na realizaci tzv. webinářů. Z formálního hlediska je text práce členěn na dvě části. V teoretické části se autor věnuje ICT a ...
The work deals with the issues of webinar organizing and synchronous online learning in a virtual classroom. The thesis is divided into two parts, a theoretical and a practical part. The theoretical part particularly pays ...
The work deals with the issues of webinar organizing and synchronous online learning in a virtual classroom. The thesis is divided into two parts, a theoretical and a practical part. The theoretical part particularly pays ...